Är detta bra grejer?

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Ska man ha ett hyfsat bra steg som ligger runt 3000kr så kan man ta och kika på Samson SX stegen. Jag har den modellen som heter SX2400 och är mycket nöjd med det. Det ligger på 2X550W i 8Ohm Det ligger på 5595kr ink bidrag till Görans Perssons avgångsvederlag (moms)
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Emil Enander skrev:Vet ni några bra och "hyffsat" billiga steg? Som ligger runt 3000?

Peace
Nej.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Hehe... :)
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Christer Ahlin
Rookie
Rookie
Inlägg: 7
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 21:14
Ort: Älmhult, Kronoberg
Kontakt:

Inlägg av Christer Ahlin »

Tips köp inte zachary lådorna du blir bara besviken köp istället the box lådorna pa 215 dom kostar lika mkt men låter betydligt mkt snyggare å dom drivs lätt med dina steg har själv använt phonic max 2500 på både zacharna o the box lådorna. bara synd att thomann inte har kvar dom gamla thebox 215 som inte är trapetzoidformade dom hade ett betydligt bättre horn och ljudmässigt läter dom som förlåt att jag skriver detta ... EV eliminators 215 för betydligt mkt mera dollars.. sen ett par billiga dubbel 18 till så klarar du 500 pers lätt

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Nu tror jag att jag bestämt mig. Eller avd tycker ni om detta istället för Zachry.

http://www.thomann.de/se/tampthe_box_pa215e800_set.htm

Peace

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Är inte budgeten mer än så, är det väl inte så mycket mer att säga. Om inte Tomtens PA firma läser denna tråd och har något bra begagnat som han kan skiljas ifrån för denna peng.

Har själv kört 215 lådor av enklare slag på uthyrningen. Mina nagativa erfarenheter av dessa är att hornen brukar vara "bröliga" Så en EQ kanske kan behövas för att få till ett lite snällare ljud i mellanregistret.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Erik Boson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 70
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 19:56
Presentation: Jobbar sedan en tid tillbaka på Xpecta Evenemangsteknik AB i Örebro
Ort: Lindesberg (4mil norr om Örebro)
Kontakt:

Inlägg av Erik Boson »

Emil Enander: De högtalarna fungerar riktigt bra till typ discon och fester. Har haft 3 par, och var grymt nöjd med mina. Hoppas att du också kommer bli det! Men som Leif säger; de är ganska vassa i hornet, så en Eq är verkligen på sin plats!
Xpecta Evenemangsteknik AB
Xpecta Installation AB

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Emil Enander skrev:Nu tror jag att jag bestämt mig. Eller avd tycker ni om detta istället för Zachry.

http://www.thomann.de/se/tampthe_box_pa215e800_set.htm

Peace
Har testat dessa, och är helt okej ljud/tryck för pengarna, men för den riktigt tunga basen så behövs ett par baslådor.

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Okej tack så mycket.

Erik: Det är tänkt att ha dom till discouthyrning så har inte tänkt att lägga så mycket pengar på just de. Okej okej. Vet du något bra EQ som inte är allt för dyr.

Rikhard: Okej. Vad för baslådor rekomenderar du? Kommer att köpas in allt efter som.

Peace

Erik Boson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 70
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 19:56
Presentation: Jobbar sedan en tid tillbaka på Xpecta Evenemangsteknik AB i Örebro
Ort: Lindesberg (4mil norr om Örebro)
Kontakt:

Inlägg av Erik Boson »

Kolla med Hasse här på forumet, såg att han hade några EQs till salu. De skulle nog fungera. Annars bör väl en DBX 215 göra jobbet åt en billig peng. Är inte alltid så enkelt att få ihop "bra" med "inte allt för dyr". Men runt 1600kr får du nog en rätt hyffsad ny.
Xpecta Evenemangsteknik AB
Xpecta Installation AB

Robban Markusson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 49
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 23:07
Ort: Motala

Inlägg av Robban Markusson »

Om det i ena änden står ett zachry steg och i den andra änden thebox toppar så duger nog en dod eller behringer eq också...

Erik Boson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 70
Blev medlem: lör 07 jul 2007, 19:56
Presentation: Jobbar sedan en tid tillbaka på Xpecta Evenemangsteknik AB i Örebro
Ort: Lindesberg (4mil norr om Örebro)
Kontakt:

Inlägg av Erik Boson »

Robban Markusson skrev:Om det i ena änden står ett zachry steg och i den andra änden thebox toppar så duger nog en dod eller behringer eq också...
Finns ju en hel del sanning i det :D Men alltid kul ifall man kan behålla någon komponent när man köper nytt :P

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Finns ju en hel del sanning i det :D Men alltid kul ifall man kan behålla någon komponent när man köper nytt :P
Precis. Men nu är ju som sagt inte budgeten så jättebra. Men har ett Behringer delningsfilter och jag tycker de funkar alldeles ypperligt till de jag spelar.

Peace

Krister Hedgren
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 17:06
Presentation: Håller på med ljus- och videoteknik, reser en hel del både i och utanför sverige
Ort: Linköping

Inlägg av Krister Hedgren »

Räkna på hur mycket du är beredd att ge och hur mycket du har tänkt att använda/hyra ut det och bestäm dig sedan där efter. För det är väl dumt att handla för 100 000:- och räkna att få tillbaka 10 000:- det är ju helt beroende på vad du ska använda det hela till och vad man själv känner att man kan få vinning för! Men sen ska man ju alltid veta att man får vad man betalar för också!

Användarvisningsbild
Emil Enander
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 121
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 22:45
Ort: Kinna

Inlägg av Emil Enander »

Krister Hedgren skrev:Men sen ska man ju alltid veta att man får vad man betalar för också!
Ja precis. De är därför jag frågar här. För jag antar att ni vet vad som är prisvärt och så vidare. Dess utom har jag aldrig beställt från Thomann, men har fått förstått att det är många som beställer där ifrån här på denna sidan. Och då frågar jag er som vet "bäst".

Peace

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster