Shure white label

Här kan du diskutera DJ-utrustning mm.
Användarvisningsbild
Laszlo
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 24 jun 2004, 01:00
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Laszlo »

Jag använder själv Shure Whitelabels till mina 1210 MK2:or och jag tycker de är kanon! Har inga som helst problem att spela med de med endast 1.5-2 grams nåltryck. Det är när jag ska dra iväg en backspin eller två som jag måste öka trycket till 2.5-3 gram för att nålen inte ska hoppa - men det händer inte så ofta.

Jag beställde mina från www.musik-service.de. Betalade knappa 2000 kronor inklusive frakt, och fick de inom 3 arbetsdagar.
Counting down to: Dance Valley #10 | August 7th 2004. . : : Download my April Promo | Tracklist : : . .[/b:

Användarvisningsbild
Carl-Fredrik Herö
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tor 20 nov 2003, 01:00
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Carl-Fredrik Herö »

Laszlo skrev:Jag använder själv Shure Whitelabels till mina 1210 MK2:or och jag tycker de är kanon! Har inga som helst problem att spela med de med endast 1.5-2 grams nåltryck. Det är när jag ska dra iväg en backspin eller två som jag måste öka trycket till 2.5-3 gram för att nålen inte ska hoppa - men det händer inte så ofta.

Jag beställde mina från www.musik-service.de. Betalade knappa 2000 kronor inklusive frakt, och fick de inom 3 arbetsdagar.
Jag har köpt mina spelare (TTX-1) med White Label och case, betalade drygt 14000 så jag fick ett bra paket pris. Är väldigt nöjd, föresten Laszlo, kommer du ihåg att jag frågade dig om att det blev ett "eko"-liknande ljud när jag spelade mina skivor? Har kommit på vad det är och det är när man använder master-pitch på TTX-1, fenoment finns på en del CD-spelare om man pitchar för mycket...
Carl-Fredrik Herö

KPS DiscJockeytjänst
http://www.kpsdiscjockey.se

Användarvisningsbild
Laszlo
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 24 jun 2004, 01:00
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Laszlo »

Cronlajoon skrev:Jag har köpt mina spelare (TTX-1) med White Label och case, betalade drygt 14000 så jag fick ett bra paket pris. Är väldigt nöjd, föresten Laszlo, kommer du ihåg att jag frågade dig om att det blev ett "eko"-liknande ljud när jag spelade mina skivor? Har kommit på vad det är och det är när man använder master-pitch på TTX-1, fenoment finns på en del CD-spelare om man pitchar för mycket...
I see...men varför i hela fridens namn TTX? Det är Numark va? Du skulle köpt 1210:or ffs :P

Något "eko" har jag inte märkt av på mina CD-spelare när jag använder master tempo, men däremot så tenderar den att slå små små dubbelslag vid ett och annat basslag, därför använder jag aldrig master tempo, blir förvirrad när jag mixar då, eftersom man inte vet om beatmatchingen håller på att glida isär eller om det bara är master tempon som jävlas. Dessutom är det ytterst få på dansgolvet som lägger märke till om låten är lite pitchad....
Counting down to: Dance Valley #10 | August 7th 2004. . : : Download my April Promo | Tracklist : : . .[/b:

Användarvisningsbild
Carl-Fredrik Herö
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tor 20 nov 2003, 01:00
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Carl-Fredrik Herö »

Laszlo skrev:
Cronlajoon skrev:Jag har köpt mina spelare (TTX-1) med White Label och case, betalade drygt 14000 så jag fick ett bra paket pris. Är väldigt nöjd, föresten Laszlo, kommer du ihåg att jag frågade dig om att det blev ett "eko"-liknande ljud när jag spelade mina skivor? Har kommit på vad det är och det är när man använder master-pitch på TTX-1, fenoment finns på en del CD-spelare om man pitchar för mycket...
I see...men varför i hela fridens namn TTX? Det är Numark va? Du skulle köpt 1210:or ffs :P

Något "eko" har jag inte märkt av på mina CD-spelare när jag använder master tempo, men däremot så tenderar den att slå små små dubbelslag vid ett och annat basslag, därför använder jag aldrig master tempo, blir förvirrad när jag mixar då, eftersom man inte vet om beatmatchingen håller på att glida isär eller om det bara är master tempon som jävlas. Dessutom är det ytterst få på dansgolvet som lägger märke till om låten är lite pitchad....
Det är just de små dubbelslagen som jag kallar eko.
Jag anser att numark håller lika kvalitet som 1210, dessutom haqr den starkare motor, alla kablar är löstagbara, INGEN jordkabel, display, väger mer med mera med mera...

Jag vet att numark har flera billigare modeller med dom kan göra kvalitet också. *solglasögon*

Te
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Ort: Frankfurt am Main

Inlägg av Te »

men en technics har en livslängd på över tre år!
Och den går att sälja för samma peng som man gav för den.

Ang pickup rekomenderar jag Ortofon OM Pro (eller concorde versionen) jag har den på mina spelare och tycker de funkar perfekt.

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: mån 10 nov 2003, 01:00
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.
Ort: Stockholm

Inlägg av Henrik Malmberg »

Jodå, jag kan intyga att 1200 håller länge. Jag köpte mina 1987 av en kille i Göteborg som hade haft dem i tre år. De är fortfarande i bra skick och den enda servicen jag gjort med dem är att byta kablar en gång, byta fötter och givetvis byta nålar o pickuper. Köpte nyss ett par Stanton Trackmaster, låter mycket bättre och klarare än mina gamla Stanton AL500MkII och spårar tom lite bättre.

Enligt min mening finns det inga andra skivspelare än Technincs 1200/1210.

/Hampus

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Hampus skrev:Jodå, jag kan intyga att 1200 håller länge. Jag köpte mina 1897 av en kille i Göteborg som hade haft dem i trettio år.
*fniss*

Te
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Ort: Frankfurt am Main

Inlägg av Te »

ja, 12*0:an firade ju 15års jubileum i år...
Men iallfall det enda som behövt bytas på mina tre är att glödlampan och strömbrytaren gått sönder nån gång annars har de funkat perfekt.

Användarvisningsbild
Daniel S
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Presentation: Systemutvecklare till vardags men DJ och lite ljudfixare på valda helger.
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Daniel S »

Te skrev:ja, 12*0:an firade ju 15års jubileum i år...
Men iallfall det enda som behövt bytas på mina tre är att glödlampan och strömbrytaren gått sönder nån gång annars har de funkat perfekt.
Nej, det är t.o.m. 25-årsjubileum och jag är ganska övertygad om att det finns en del exemplar från 79 som fortfarande snurrar.


/Daniel

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 47 och 0 gäster