Sök Dramatiska Institutets Teatertekniker utbildning!!

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Sök Dramatiska Institutets Teatertekniker utbildning!!

Inlägg av Gustaf Gagge »

Sök till Dramatiska Institutets Teatertekniker utbildning!
sista ansökningsdag 23 mars
180 hp - 6 terminers heltidsstudier. Konstnärlig kandidatexamen
Antal studieplatser: 8

Utbildningen vänder sig till dig som vill få en bred kunskap om de tre teatertekniska huvudämnena; scenens, ljusets och ljudets teknik. Utöver detta finns det en möjlighet att tränga djupare in i dessa områden med en personlig inriktning. Denna kan t ex vara mot projektionskunskap, ljusbordsprogrammering eller inspiciering för att ta några möjliga exempel.
För samtliga studerande på programmet Teaterteknik gäller att en gemensam kunskapsgrund i huvudämnena scenens, ljusets och ljudets teknik läggs under de första tre terminerna vilken ytterligare fördjupas under termin fem. Utöver dessa tre huvudämnen finns även den ämnesövergripande kursen Teater, vilken bland annat behandlar terminologi, organisation och säkerhetsfrågor.


Läs mer på:
http://www.dramatiskainstitutet.se/web/ ... eknik.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Re: Sök Dramatiska Institutets Teatertekniker utbildning!!

Inlägg av Jakob Carlsson »

Funderar lite på att söka utbildningen, någon här som går eller har gått den och kan berätta lite om hur den är?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster