Behringer köper Midas och Klark

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Behringer köper Midas och Klark

Inlägg av Michael Christiansen »

http://www.audioprointernational.com/ne ... ark-Teknik" onclick="window.open(this.href);return false;


- i'll be damned!


*fundersam*
maximum bass - on all frequencies

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Du skämta med mig aprillo...!!

Inlägg av Jocke Hammar »

Hörde det för några timmar sen:
http://www.behringer.com/EN/Our-Story/M ... Group.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Jocke Hammar

Användarvisningsbild
Toiva Savolainen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 313
Blev medlem: tis 14 feb 2006, 12:27
Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Du skämta med mig aprillo...!!

Inlägg av Toiva Savolainen »

Jag byter branch nu. Hejdå.
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Du skämta med mig aprillo...!!

Inlägg av Jonas Larsson »

Gör man tillräckligt många billiga kopior och säljer dem dyrt så får man tillsist ihop kapital så man kan köpa något vettigt, så kanske det kan sammanfattas.

Undra vad som kommer hända med Klark och Midas framöver då...
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Re: Du skämta med mig aprillo...!!

Inlägg av Ian Delahorne »

Inte direkt första gången, Mackie köpte ju EAW och RCF (och RCF köpte loss sig själva igen)
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Ludvig Uppman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 18:31
Presentation: En som eklektiskt eklärerar med klärobskyr vision.
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Du skämta med mig aprillo...!!

Inlägg av Ludvig Uppman »

Nej, nej, nej, tre fingrar i halsen!

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 282
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Ort: Avesta
Kontakt:

Re: Du skämta med mig aprillo...!!

Inlägg av Adam Ander »

Herregud.... Det här är kapitalismen taget ett steg för långt :x
Hello, my name is Ninja.

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Behringer köper Midas och Klark

Inlägg av Jocke Hammar »

Självklart är det så att vi kommer att se Behringer produkter som det står "designed by ___" på.
Det mest troliga senariot är att Midas märket sakta kommer att tunnas ut, för att till slut ha blivit en produkt bland alla andra. Om man får tro spekulationerna på en del andra forum.

Både midas och KT har ju försökt med billigare produkter för att öka volymerna, men har väl lyckats sådär.
Kortsiktigt tror jag att det kan vara en bra affär för dom inblandade, men långsiktigt så tror jag att kvalitetsstämpeln kommer att suddas ut, särskilt om Behringer börjar införa sina produktionsmetoder och kortare utvecklingstider i Midas och KT.

Man ska icke förglömma att Behringer höll en relativt hög kvalitet i början, och allting var "made in germany". Men man ändrade inriktning till volymprodukter istället. Det kan mycket väl vara så att Uli Behringer har en passion för kvalitetsprodukter fortfarande, och nu har han råd att tillverka dom. Kanske därför köpte han ett etablerat märke istället för att försöka skapa något nytt. Man får hoppas i alla fall.
Jocke Hammar

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Re: Behringer köper Midas och Klark

Inlägg av Måns Nilsson »

Jocke Hammar skrev: Man ska icke förglömma att Behringer höll en relativt hög kvalitet i början, och allting var "made in germany".
Jag har tex. sett Composers med Neutrik-XLR'er på. Det varade inte länge, det var bara provexemplaret, men de vi (och jag) köpte var ljudmässigt identiska och tunga och stadiga, och har betett sig perfekt.

/Måns, äger numera 3 composers.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster