Ljudiabutiken i Mariestad avvecklas!

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Ljudiabutiken i Mariestad avvecklas!

Inlägg av Jonas Larsson »

Vår Mariestadsbutik kommer att avvecklas och i stället kommer det att finnas kvar utlämningsservice till våra lokala kunder.

Vi kommer att satsa all vår kraft på postorderverksamheten i Sverige, Norge och Finland.

Den 28 juni flyttar Musiktema AB in i våra lokaler. De erbjuder allt för dig som vill ha musikinstrument, noter mm.


Källa: Ljudias nyhetsbrev mars 2004


Där ser man, då har man inget ställe att hänga vid längre :wink:

Någon som vet mera? Det kanske inte gick ihop ekonomiskt att ha personal och en butik öppen för allmänheten?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Har inte Ljudia 2 butiker kvar?
Har iaf för mig de...

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

det va väl på tiden... eller? *solglasögon*
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Redan när Ljudia la ner Sthlmsbutiken så anade man ju att det inte gick överdrivet bra.

Det var nog via den butiken jag halkade in på allt det här, när man var typ tio bast gammal :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

Inlägg av hallon 75 »

Någon som vet mera? Det kanske inte gick ihop ekonomiskt att ha personal och en butik öppen för allmänheten?
Jo det stämmer bra...
Ljudia hade inte funnits om dom inte hade haft webbutiken...
Har för mig att dom sa att ca: 60-65% av försäljing går vi nätet, 15-20% vi postorder och telefon..resterande 10-20% via butik...
Så dom tycker inte det verkar lönsamt att ha kvar butiken i M-stad..det tycker inte jag heller...Maristad är helt enkelt för litet..det finns i´nte tillräckligt stor lokal marknad för att butiken ska överleva...

Men det är ju bra iaf att dom har utlämningsställe kvar vid lagret.
Inte för att jag handlar så värst mycket där men...

bättre att sälja lokalen och ta bort butiksbiträdet...eller sätta honnom på nån vettigare syssla åtminstånde..

Där ser man, då har man inget ställe att hänga vid längre
Du är säkert hjätligt välkommen att titta på Jan-åkes Gitarförstärkare.. :wink:

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Snackade med Andreas på Boströms, han hade butik innan men har slått igen den och kör enbart på postorder, han säger att det bara tar en massa tid att ha en butik för oftast är det bara folk som är nyfikna och kommer in och tittar. Han klarar sig bättre på att bara ha ett postorder företag. :lol:
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

dawen skrev:Redan när Ljudia la ner Sthlmsbutiken så anade man ju att det inte gick överdrivet bra.

Det var nog via den butiken jag halkade in på allt det här, när man var typ tio bast gammal :)

Vilken tur att dom har lagt ner nu då... :lol:

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Lite sent i den här tråden men iaf..
Boström har öppnat upp en butik igen. Innan hade han postorderförsäljning i garaget hemma... Mitt ute i skogen.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Ingo skrev:
dawen skrev:Redan när Ljudia la ner Sthlmsbutiken så anade man ju att det inte gick överdrivet bra.

Det var nog via den butiken jag halkade in på allt det här, när man var typ tio bast gammal :)

Vilken tur att dom har lagt ner nu då... :lol:
:?: Jag förstår inte...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

bjorn@mpsound.com skrev:Lite sent i den här tråden men iaf..
Boström har öppnat upp en butik igen. Innan hade han postorderförsäljning i garaget hemma... Mitt ute i skogen.
Har han, är du säker? Sist jag var i sävsjö för några år sedan hade han en butik mitt inne i stan men det var den som han skulle slå igen!!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

100% säker.

Jo, i butiken i "stan" sålde han även en del musikinstrument. Men när han satsade på postorder la han ner instrumentdelen. Det var inte särskilt länge sedan han öppnade den nya butiken. Knappt ett år tillbaka skulle jag tro. Postorderdelen är dock fortfarande hans största buisness.

Han fick tag på en lokal bredvid Sävsjö elektronikservice och Lantmännen om du vet var dom finns. Var där i höstas senast..

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Så pass!! Då får man ju åka och hälsa på då!!!
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster