LjusTeknik drar sig ur Scekab?

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

LjusTeknik drar sig ur Scekab?

Inlägg av Anton Gildebrand »

Hej!
Jag såg på ljustekniks hemsida att de "I ny skepnad blir Creative Light Scandinavia". På Scekabs förstasida står det inte längre någonting om ljusteknik. Någon som vet något mer om det här? Vore intressant och veta. Vad kommer att hända med scekabs movinghead flotta? Dem tillhör väl egentligen Ljusteknik eller har jag fel?

www.ljusteknik.com
www.scekab.se
www.creativelight.se
http://www.dalademokraten.se/Templates/pages/news.aspx?id=49491&epslanguage=sv
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Tidigare var det ju Urban och Örjan som drev ljusteknik, men om man tolkar artikeln rätt så har nu Per och Mats köpt firman.

Örjan är ju medlem på forumet, han vet säkert hur det ligger till, men det är inte alltid man är så intresserad av att delge affärsuppgörelser eller orsaker till dessa offentligt av olika anledningar.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag kan dra det lite snabbt, Örjan kan säkert fylla på med detaljer själv. Ljusteknik fick inte ett tillräckligt bra bud från falufirman och sålde således till bättre betalande (Mats och Per) Scekab har ju dörför blivit av med ljustekniks macar och istället köpt in egna från Robe, 250 och 700:er antal vet jag ej. Som jag förstått det kommer scekab och det nya ljusteknik inte jobba lika tajt längre och Creativelight kommer omorganisera en heldel på hyreslagret.

Är det nått specifikt du undrar över, så slå Mats en signal du kan PM:a mig om nummret.

En snabb resumé från en tredjepart som enbart hört ena sidans story!

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Örjan finns med på deras kontakt sida

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Inlägg av Anton Gildebrand »

Vem var det som ägde Ljusteknik innan?
Flest inlägg när den dör vinner!

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Vilka som sitter i styrelser och är bolagsmän är offentliga handlingar och finns b l a hos http://bolagsverket.se eller gratis hos http://allabolag.se.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Örjan Jämte
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 29 sep 2005, 20:01
Presentation: IT-konsult och systemutvecklare till vardags.
Jobbar med ljus på sidan av i LjusTeknik i Borlänge, som nu är övertaget av Creative Light Scandinavia AB.
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Örjan Jämte »

Jag och Urban har drivit LjusTeknik sedan 1990 på sidan av våra andra heltidsjobb. Vi kom till ett läge då vi hade vuxit för mycket och kände att det var dags att dra ner på tempot och lägga tiden på annat håll.

Mats och Per har länge funnits i närheten av oss och har nu tagit över företaget och driver det vidare med nytt namn, samtidigt som de äger namnet LjusTeknik. Jag har tills vidare en liten del i det nya företaget och har sagt att jag skall vara en passiv delägare - så får vi se hur länge jag kan hålla mig från allt detta. :) Jag läser ju fortfarande forumet varje dag...

Jag och Urban sålde våra andelar i Scekab och de övriga delägarna i Scekab valde då att köpa loss dessa själva. Samarbetet mellan Scekab och LjusTeknik kommer att fortsätta även om det inte blir lika nära sammankopplat som tidigare. Nu finns det även nya förutsättningar för Creative Light att stå på egna ben och utveckla företaget vidare, något som jag och Urban till slut inte mäktade med på våran fritid. Mats Johansson har och Per Larsson har startat igång detta bra redan nu och jag kan lugnt sitta bredvid och titta på. :wink:
Örjan Jämte
Creative Light Scandinavia AB, creativelight.se
(Före detta LjusTeknik i Borlänge, ljusteknik.com)
Martin LightJockey 3.0

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster