Magnet

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Jens Nilsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 06 sep 2003, 01:00

Magnet

Inlägg av Jens Nilsson »

Såg att fusionen mellan GA,SA,UA,US,Mytek fått ett namn nu..
www.magnet.se

DJ Silver
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 04 nov 2003, 01:00

Re: Magnet

Inlägg av DJ Silver »

Jens Nilsson skrev:Såg att fusionen mellan GA,SA,UA,US,Mytek fått ett namn nu..
www.magnet.se
Aha okey fråga fick reda på det i natt e väll lite sen men endå :P undra varför man som ett så stort företag som Stockholm audio slår sig i hop med en massa andra företag ???vill dom försöka o göra lika dant som starlight o hans vänner att följa dom eller kan man dra en kort slut sats att det går extremt dåligt för ett företag då dom slår ihop sig ???Jag menar eftersom dom alldrig tidigare gjort det.Om det e så ser det ut som en läskig förutsättning för oss nya knattar som vill slå igenom i branchen.Jag menar när ska inte spectra + följa efter ???? kommer inte o finnas nå företag kvar snart i sverige e det någon mer en jag som haft den tanken ???
Om hårspräj vore ett massförstörelse vapen

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag kommer på flera anledningar:
Mer teknik att tillgå. Mer personalresurser att tillgå. Effektivare administration. Starkare varumärke.

Vad finns det egentligen som talar mot en sån här fusion?

Och, bara för att en del stora företag går ihop så innebär inte det att alla företag försvinner direkt. Dock blir ju konkurrensen lite tuffare, kan man tänka sig.

Förstår inte riktigt varför en sån här fusion skulle vara farlig mot "knattarna". Tillgång och efterfrågan gällde senast jag såg efter :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

DJ Silver
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 04 nov 2003, 01:00

Inlägg av DJ Silver »

dawen skrev:Förstår inte riktigt varför en sån här fusion skulle vara farlig mot "knattarna". Tillgång och efterfrågan gällde senast jag såg efter
Tja jag kanske har fel vem vet.vad jag har förstått det efter att man har kontakt med några firmorså e väll det inte så lysande tider för den här branchen i sverige som det tidigare har varit.+att om det finns så stor efterfrågan varför är det då så många som går arbets lösa.Bara för att diskutera saken ;)
Om hårspräj vore ett massförstörelse vapen

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Inte är det några lysande tider direkt, men det är det väl inte för någon bransch just nu?

Apropå det där med arbetslöshet, menar du då rent allmänt eller menar du bland branschfolk?

Jag tror stenhårt på uttrycket "bra folk behövs alltid".
KISS. Keep It Simple Stupid.

DJ Silver
Rookie
Rookie
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 04 nov 2003, 01:00

Inlägg av DJ Silver »

dawen skrev:"bra folk behövs alltid"..
Visst det stämmer väll över allt o jag tycker att jusst sverige har jätte bra o efter traktade personer i våran branch men just nu räcker det inte till för alla bara.Och nej det är väll inte bara våran brach som håller på att gå åt skogen,utan snarare beror det väll på att andra brancher inte har råd att h så mycket fester jippon så stora mäss montrar modevisningar mm längre.Eller ??
Om hårspräj vore ett massförstörelse vapen

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Det handlar inte om att något håller på att gå åt skogen, det handlar om tillgång och efterfrågan.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster