Plasa 2006

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Plasa 2006

Inlägg av David Wennberg »

Jan-Eric Jansson skrev:Det är nu öppet för att registrera sig gratis som internationell besökare till Plasa-mässan i London 10-13 September.

Om man registrerar sig före 29 april får man gratis inträdespass. Du sparar 19 GBP. Är du osäker på om du kan åka, registrera dig ändå, passet behöver inte utnyttjas.

Gå in på www.plasashow.com, klicka på register, resten är enkelt.

Resan till London behöver inte bli dyr. Du vet väl att Ryan Air flyger billigt till London från Stockholm, Göteborg, Malmö samt Västerås. Idag kostar t.ex. en resa T&R från valfri ort bara 450 - 850:-. Det går snabbtåg in till London.

Mässan är välbesökt av svenskar så det finns goda möjligheter för att träffas både på mässan och efter.
Vi från forumet tackar Jan-Eric för tipset! Om du planerar att åka till Plasa, skriv gärna det här i tråden!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Jag har fixat en badge :)

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Jag rekommenderar att ni som flyger med RyanAir till London och Stansted att bokaoch betalar tågbiljetten redan i Sverige. Man sparar bra med pengar då.

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Re: Plasa 2006

Inlägg av Christer Löfgren »

David Wennberg skrev:
Jan-Eric Jansson skrev:Det är nu öppet för att registrera sig gratis som internationell besökare till Plasa-mässan i London 10-13 September.

Om man registrerar sig före 29 april får man gratis inträdespass. Du sparar 19 GBP. Är du osäker på om du kan åka, registrera dig ändå, passet behöver inte utnyttjas.

Gå in på www.plasashow.com, klicka på register, resten är enkelt.

Resan till London behöver inte bli dyr. Du vet väl att Ryan Air flyger billigt till London från Stockholm, Göteborg, Malmö samt Västerås. Idag kostar t.ex. en resa T&R från valfri ort bara 450 - 850:-. Det går snabbtåg in till London.

Mässan är välbesökt av svenskar så det finns goda möjligheter för att träffas både på mässan och efter.
Varifrån har du fått din info?

Visitor Information
Cost of entry: £9.50 if you pre-register or £18 on the door. This includes a FREE show catalogue worth £8.50.
Please note: Your badge is valid for all four days the show is open and will be sent out to you two weeks prior to the show.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

loudnlight: ljudoljus.net har mottagit denna information från Jan-Eric Jansson på Spectra+.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

David Wennberg skrev:loudnlight: ljudoljus.net har mottagit denna information från Jan-Eric Jansson på Spectra+.
Hur skall man skriva för att vissa skall haja vem frågan är ställd till
är det kanske fler som inte hajar vad jag menar med min fråga???

Jag kan inte hitta info på plasas sida om att det är gratis för någon
och eftersom jag får fram att det kostar 18£ på dörren och 9.50£ vid förregistrering så får inte jag ihop matematiken att man kan tjäna 19£

Summan av min ekvation = frågan var ställd till Jan-Eric

(obs frågan är ej ställd för att vara jävlig jag bara undrar vart Jan-Eric
har fått sin info ifrån)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

loudnlight: Att göra som jag gör att man börjar med nicket kanske är ett bra tips? Det var ju faktiskt jag som postade nyheten, därför jag trodde du ställde frågan till mig.

Jag hade inte tid igår att undersöka hemsidan, utan la endast upp nyheten. Ber om ursäkt ifall informationen inte stämmer.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Jag såg inget om att det kostade.

Användarvisningsbild
John Persson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: ons 19 okt 2005, 17:37
Ort: Östersund
Kontakt:

Inlägg av John Persson »

Det är gratis för internationella besökare .
Kanske skall förtydliga med att det brukar vara gratis.

Mvh John.
John Persson/PAAB ljud & ljus entreprenör/tekniker sedan 1986.

Jan-Eric Jansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 41
Blev medlem: sön 09 okt 2005, 23:59
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jan-Eric Jansson »

Hej,
har varit gratis alla år tills för 2 år sedan.
För att skingra ev missförstånd, här är svaret från Plasa:
(OBS 28e april, inget annat.)

Dear Jan
I can confirm that registration is FREE for international visitors if you pre-register BEFORE 28 April.
This information is within the Key information section of the site.

Kind regards
Lisa

Lisa Ellis
Marketing Manager

www.clarionevents.com

Clarion Events
Earls Court Exhibition Centre
London
SW5 9TA United Kingdom

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Årets nyhet på Plasa i år var helt klart Element Labs nya Stelth LED.
Fruktansvärt cool LED men kostade ju absurt mycket pengar.
http://www.elementlabs.com/?page_id=56

Barcos nya fin LED var också grym, men för 20 000 euro per m2 så håller man sig ju lätt för skratt..!

Mycket LED och massa Öl i Bandits Bar..Bra mässa men Avolites fest var bara för mycket. :)

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Nicklas Gustafsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: ons 04 maj 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Gustafsson »

Morgan,
Stealth LED var cool. Vi har dock haft vår egen uppfinnarjocke här i Sverige som byggde oerhörd genomskinliga LED-matrixer redan för två år sedan. Dessutom så väger de ingenting, och då menar jag ingenting. De går att hänga i dekorationstråd!!!

kolla in : www.spookled.com


Annars så var väl det som alla snackade om trots nya produkter överallt från de stora tillverkarna ändå den lilla apparatkabel-kontakten som inte lossnar. Det var innovativt!

Crosspole var skoj den med.


/Nicklas

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Nicklas

Ja men upplösningen på stelthen var ju helt grym. Men så är ju Element Labs ett av världens främsta LED tillverkare.
Apparatkabel-kontakten var ju schysst men då måste man ju ha honan till den också, man fick hanen som svag och sen fick man köpa honan..hehe innovativt..
Sir Lancelot blev man lite kär i också, grymt coolt följe/effekt proj. Men jag fick känslan av att alla hade byggt en egen LED, och det var det hela.

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Anders Karlsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 39
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 20:31

Inlägg av Anders Karlsson »

Morgan...

...tack för senast, framför allt AVO-festen! Annorlunda att få dricka sprit & röka mitt i ett konstmuseum...

Bäst på mässan: CUK Audio, med sin slogan "Raising the stakes in audio"... Hysteriskt roligt!

Anders

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Morgan: Missade tyvärr Stelth Led på PLASA men hälsade på hos Barco istället och tittade på deras MiStrip. Hur snygg som helst! Visst, priset är högt men å andra sidan är den dubbelt så ljusstark som Element Labs; 7000 Nits! Det är mycket, det....

Annars så känns det som att årets trend var just lågupplösta LED-väggar där jag personligen gillade Robes variant. Gjord för turnébruk och lättriggad. Minus för endast VGA in, borde varit DVI som på Martin-väggen. Hoppas att priset blir lika konkurrenskraftigt som Robes övriga produkter.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 45 och 0 gäster