Fler tjejer!

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Olof Lindvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 07:04
Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Olof Lindvall »

Fler tjejer är på ingån i både teater och "Rock" brancherna, PÅ DI så är det nästintill lika många av varje kön, Även så pÅ K3 i Malmö har jag hört. Så nu är det upp till oss att inta va så "Grabbiga" o välkommna dem in i gemenskapen. Detta yrket har ju inte bara med tunga lyft att göra...finns mycket mer o göra en så. o jag håller med att det skulle va skönt att bli av med grabbigheten i branchen...är ju rena dagiset ibland!!!

Detta forumet har ju inte gjort sitt besta heller på att få tjejer att stanna... Mins att det var en tjej för ett tag sedan som la in en fråga som "gäst" då hon fråga lite om ett par hörlurar (tror jag det var) som hon tänkte köpa till en vän som typ var DJ! Var flera stycken här på forumet som då gjorde bort sig o sa att det inte hörde till detta forum typ...O föreslog att hon skulle söka info på annat håll. jag har då inte sett något mer inlägg från henne sedan dess... Där hade forumet chansen att få en första kvinnlig medlem, men tyvärr trampades det i klaveret...
MVH
Olof Lindvall

Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Så var inte riktigt fallet. Hon skulle faktiskt köpa ett par lurar till sin far i julklapp och han var då inte diskjockey utan skulle ha dem för tv-tittande vill jag minnas! Och då var det endel som tipsade henne om andra forum som är mer insatta i den biten! Ett par HD-25 är kanske inte riktigt ett bra val vid tv-tittande. Hon var förövrigt inte ett dugg intreserad av vad vi håller på med här på forumet så då känns det ju konstigt om man ska kämpa för att hålla henne kvar!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Olof: Men, visst var det väl så att kritiken inte hade någonting med att hon var tjej att göra?

Jag håller inte med dig om att det trampades i klaveret, och jag har mer än en gång föreslagit att du och jag ska träffas för att reda ut de dispyter vi har, men du har aldrig accepterat mitt förslag. Vad mer kan jag göra?

Du har mitt nummer, hör av dig vetja.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Olof Lindvall
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 82
Blev medlem: mån 03 okt 2005, 07:04
Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Olof Lindvall »

Då ber jag om ursäkt och tackar Gustaf Tyden för att han kunnde ang mer korrekt information.

Har inte påståt att kritiken skulle ha med att hon var tjej Dawen...
Har vi några dispyter Dawen? Jag är inte långsint, så de har jag redan glömmt...
MVH
Olof Lindvall

Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Okej, Dawen och olof....sånt tjafs sköter ni via PM ...De borde du veta dawen. ..och olof också för den delen.
//Carpvik

Karin Jangert
Rookie
Rookie
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 08 jun 2006, 08:58
Ort: umeå

Inlägg av Karin Jangert »

Jag tänker att när jag är med och jobbar på ett ställe så vill jag i första hand vara där i egenskap av att jag som människa gör ett bra jobb och är bra att samarbeta med...inte för att jag är kvinna och därför anses bidra med något som är speciellt kvinnligt.

Ha det

Karin

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

...och Karin slår huvudet på spiken! :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster