Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Anders Ericsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 143
Blev medlem: mån 01 jan 2007, 14:14
Presentation: Lets get the show on the road.....

Ägare, Ljus tekniker & Designer
Ort: Trelleborg

Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Inlägg av Anders Ericsson »

TW AUDiO - Simply Your Sound på LLB 2015
Nyfikna på våra system?

Inbitna Nexo, d&b eller l'acoustic användare?
Då ska Ni absolut titta på våra system!

Vi kommer för första gången till LLB Mässan - Stockholm, Ni hittar oss i monter B09:29!
Välkomna förbi, ta en kopp kaffe och prata ljud!

http://www.facebook.com/twaudiosverige" onclick="window.open(this.href);return false;


/
Anders Ericsson
TW AUDiO Sverige

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Nu blev jag ju nyfiken :)

Varför ska man som inbiten L-acoustics användare titta på TW Audio ?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Anders Ericsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 143
Blev medlem: mån 01 jan 2007, 14:14
Presentation: Lets get the show on the road.....

Ägare, Ljus tekniker & Designer
Ort: Trelleborg

Re: Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Inlägg av Anders Ericsson »

Hej,

Kul med din nyfikenhet, det är rätt!

Det finns idag en uppsjö av olika fabrikat och det kommer självklart nya hela tiden. Men vi kan vara rörande överens om att det endast finns en hand full, top notch fabrikat och en hel del mellan fabrikat.
Eller hur?

Nexo, d&b, L-acoustics, Outline, JBL, Mayer är bland de accepterade fabrikaten inom top notch idag.
TW AUDiO har och kan idag ansluta sig till "familjen"

Många som kör eller har testat TW AUDiO i världen kommer ofta från d&b.
Båda är tyskar och snarlika i sitt tänk.

TW AUDiO är och kommer vara ett fabrikat som växer sig starkt och går rakt in på marknaden och placerar sig bland radiervänliga och accepterade system.

/Anders

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Rent konkret, vilka likheter och skillnader finns mellan TW Audio och de märken du nämner ?

Vad gör att just TW Audio går rakt in på marknaden ?
Senast redigerad av 1 Anton Stjärnbrandt, redigerad totalt 0 gånger.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Inlägg av Mattias Carlsson »

lyckas ni omvända anton att byta från sina kära L-acoustics högtalare då måste ni ha jävligt bra grejer;)

Anders Ericsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 143
Blev medlem: mån 01 jan 2007, 14:14
Presentation: Lets get the show on the road.....

Ägare, Ljus tekniker & Designer
Ort: Trelleborg

Re: Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Inlägg av Anders Ericsson »

Anton,
Ska försöka ge dig ett så bra svar som möjligt.

Nu är jag inte ljudingenjör eller djup proffs själv. Jag är däremot en god lyssnare och jobbat inom branschen länge och vet att det finns bra och det finns dåliga ljudsystem.

Nexo, L-acoustics och d&b är bland de system som låter mycket bra, för att inte säga, bäst på marknaden.
Mayer och JBL, ja de spelar en klass för sig själv.

Om vi försöker hålla oss ifrån frågor gällande djupa tekniska frågor, som jag förövrigt hänvisar till vår utomordentliga tyska sida (http://www.twaudio.de" onclick="window.open(this.href);return false;) för information och även våra duktiga ingenjörer som förövrigt man man träffa på LLB så skulle jag vilja förklara det så här.

Man kan göra detta långt, men ska försöka summera det snyggt.

TW AUDiO är framtaget av tyska urljudsingenjörer som inte har nöjt sig med bra ljud, det ska vara det bästa.

TW AUDiO har en stilren och slimmad produktportfölj som är noga genomtänkt och framtagen för sina ändamål. Alla produkter är helt i trä precis som en högkvalitativt system skall vara.
Alla komponenter så som handtag, stackning m.m är infräst i lådan, inga handtag som bryts eller system som börjar röra på sig och därmed måste säkras.

Tittar man nu på våra två line array system Vera10 och Vera36 och jämför detta med ex Kiva, som är ett populärt L-acoustics system så behövs för det första färre lådor för att uppnå samma ljudtäckning. Bredden har man mellan 80 eller 120graders spridning. Man har en valbar delning mellan Aktiv Bi ampad eller Passiv som gör systemet mycket smidigt och kräver i valbara läge färre slutsteg.

TW AUDiO jobbar idag med LAB gruppen och Powersoft. Detta gör att man är inte "låst" med sina slutsteg för sina system.

Lågvikt är en röd tråd i alla våra system.
Vera10 ligger på 16.5kg / låda och spelar 133db! 3kg mer än en Kiva men betydligt mer kraft och täckning än Kiva och återigen, färre lådor krävs.

Nu är det inte bara line array systemen man ska lyfta fram.
Många har fångat ögonen på vårt flaggskepp, T24N
Ett monster på 143db och 33kg. Denna är absolut en utmanare till Nexo Alpha!

En sak som fångade oss till att representera TW AUDiO i Sverige var när vi upptäckte hur stabilt och knivskarpt systemet var vid dåligt väder. Vid vind och regn håller den full stabil ljudbild hela vägen utan att svaja.
Även ljudkvaliteten´ fick oss att njuta, att nå en hifi känsla med ett PA, det är inte fel.

Man kan berätta hur mycket som helst. Men det enda rätta är att ge det en chans och lyssna på systemet.

Den feedback vi fått av användare och tekniker är hur otroligt lite de måste ratta systemet oavsett arena och musikgenre. Nästintill rak EQ kurva vid soundcheck.

TW AUDiO är idag ett mycket bra komplement då prisklassen är bra i förhållande.
Ska jag vara ärlig så har man många fördelar att "byta" system, ja.
Många väljer d&b, Nexo och L-acoustic för att "slippa" raider diskussioner men har man intresset att lämna en spec på sitt PA så klarar TW AUDiO kraven med +betyg.

Hoppas du fick lite svar på dina frågor.

Kommer du förbi LLB Anton?

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Träffa oss på TW AUDiO på LLB - Stockholm

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Har TW Audio någon prediktions-mjukvara ?

Att jämföra KIVA med högtalaren du nämner blir ju lite äpplen och päron eftersom KIVA och VERA10 har helt olika bestyckning.

KIVA har vinklar upp till 15 grader, medan VERA10 sprider 10 grader vertikalt. Rimligtvis borde man då kunna få samma vertikala spridning med färre KIVA.

Lite av poängen med KIVA är ju, som jag förstått saken, att ha just många lådor i ett litet format för att uppnå ett jämnt ljudtryck i konferensrum, teatrar, orkestersalar mm.

Nåja, jag tvivlar inte på att ditt märke är kvalitativt och låter fint :)

Ja, vi hoppas att det ska passa vårt schema att åka ner en sväng. Ses där isåfall !
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster