Italiensk 3-fas

Har kan du diskutera elverk, elcentraler, 3-fas, 1-fas, ellära mm.
Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Italiensk 3-fas

Inlägg av Jonas Larsson »

Hej på er

Ska ner och göra ett jobb i Rimini/Italien och har fått en bild skickad till mig på deras 3-fas uttag. Det är ett rött uttag, men bara 4 stift. 3P+ jord, 16-6h/380-415 växel. Har inte haft möjlighet att mäta i det, men förmodligen finns det ju bara 3-faser och jord i det.

Är det någon som vet om detta är standard nere i Italien, eller om det bara är något skumt ställe jag har träffat på? Har ni gigat där nere och har koll på strömmen?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Italiensk 3-fas

Inlägg av Nicke Löfgren »

Låter som våran gamla standard 3 ledarsystem.

Kan va så enkelt att du har en undercentral som matas 3fas + jord å sen i centralen lägger du till nollan på en nollplint å vips har du ett 5ledar system

Användarvisningsbild
Timo Kauristo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: ons 22 jun 2005, 01:00
Kontakt:

Re: Italiensk 3-fas

Inlägg av Timo Kauristo »

Alla gig jag har gjort i Italien har alltid varit antingen CEE / Tails in eller power/camlok ...som här alltså. Har i och för sig varit på venues vana vid turnéproduktioner...

Henrik Albinsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 131
Blev medlem: sön 02 nov 2008, 18:59
Ort: Stockholm

Re: Italiensk 3-fas

Inlägg av Henrik Albinsson »

Nicke Löfgren skrev:Låter som våran gamla standard 3 ledarsystem.

Kan va så enkelt att du har en undercentral som matas 3fas + jord å sen i centralen lägger du till nollan på en nollplint å vips har du ett 5ledar system

4-ledarsystem tror jag du menade... :D

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Italiensk 3-fas

Inlägg av Jonas Larsson »

Timo Kauristo skrev:Alla gig jag har gjort i Italien har alltid varit antingen CEE / Tails in eller power/camlok ...som här alltså. Har i och för sig varit på venues vana vid turnéproduktioner...
Okej, ja detta är ett event nere vid en strand, så det är den lokala "beachansvarige" som skickade över infon. Ska forska lite mer i ärendet, men då vet jag iaf att det finns "riktigt" 5-ledarsystem där nere också, med rätt spänningar.

Funderar på att dra med mig en generator ner annars, för även om man får ihop 16a 3-fas så verkade det vara allt som fanns, och det räcker ju inte så långt!

Nicke Löfgren skrev:Kan va så enkelt att du har en undercentral som matas 3fas + jord å sen i centralen lägger du till nollan på en nollplint å vips har du ett 5ledar system
Ja, funderade också på denna lösning. Att man tar ut nollan som PEN ledare, och sedan "tillverkar" en nolla, som man gör i en vanlig elcentral. Men frågan är ju lite hur det ser ut tidigare i kedjan, med jordfelsbrytare och liknande.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster