Work Powersplitter

Har kan du diskutera elverk, elcentraler, 3-fas, 1-fas, ellära mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Work Powersplitter

Inlägg av Marcus Sandberg »

Vi har en Work Powersplitter på kulturhuset. Vi har den är inte så välanvänd och har bara använts till lite svagare saker. För ett halvårsedan så koppla vi inte 3st scannrar modell större och efter några gigg så blev det total härdsmälta i uttagen. Nu när jag har bytt uttagen så upptäckte jag att i uttagen som hadde brunnit så klämde bläcken inte åt stickproppen ordentligt vilket gjorde att det inte blev ordentlig kontakt som att värme uppstod och smälte ner kontakten men även stickproppen.

Så den frågan jag har nu är det fler som har haft samma problem Med Work centraler eller powersplittar eller e det bara våran som va ett måndagsexemplar? Det va inte bara ett utag som bran utan flera och några hadde troligen brunnit om man hadde kopplat in något mer effektkrävande i dem. I våran sitter det numera de blå utagen som bella säljer de känns mer säkra än orginal utagen.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Work Powersplitter

Inlägg av Jonas Larsson »

Vi har deras minsta modell av elcentral med mätare och har inte haft några problem, å andra sidan så är det inte så ofta som man lastar uttagen fullt, så vi kanske bara inte har upptäckt problemet ännu.

Tror det är en hel del som använder sig av dessa.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Tomas Carlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: tis 22 dec 2009, 23:02
Presentation: Äger och driver Soundservice verksam som ljudtekniker, servicetekniker och installatör

Re: Work Powersplitter

Inlägg av Tomas Carlsson »

Har 16A splitten med mätare, 63A splitten med mätare samt flera 16A trosssplitters som används flitigt utan några som helst problem, har däremot en kollega som har 63A splitten där jordfelsbrytaren strulade rejält och detta utan att det fanns minsta läckström

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Work Powersplitter

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej..
Vi har flera av deras WPD16, 32 och 63A Centraler med mätare. Har haft problem med1 st 63A central där mätarna inte visade rätt Volttal.. De pendlade mellan 180-400V..men när vi mätte med Voltmeter så låg de konstant på 235V. Körde rörligt m.m. på centralen under en veckas tid utan problem, returnerade sedan centralen och fick en ny..Sedan dess och med övriga har det inte varit några problem alls.

/Thomas

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Work Powersplitter

Inlägg av Marcus Sandberg »

Då känns det som vi fick måndags exemplaret efter firmafesten då. För en 1200w Claypark stagescan (ursäkta en trolig felstavning) ska väll den lilla burken tåla viket den inte gjorde.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Mathias Norén
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 122
Blev medlem: lör 11 mar 2006, 13:22
Presentation: Halloj,

Har jobbat lite här o var.
Provningsingenjör SEMKO
Servicechef Spectra
Ljustekniker Dramaten
Elverkstaden Dramaten
Interlite/Wireless Solution
Semilab AB
Ort: STOCKHOLM
Kontakt:

Re: Work Powersplitter

Inlägg av Mathias Norén »

Hej,

Om det är en äldre Stagescan med magnetisk ballast, finns det troligen ingen faskompensering på ballasten. Den drar då ca 15A.

Sen kan man ju dra sina egna slutsatser.....billig central...billiga kontakter....hög ström.....



Bara mina 2 öre....
MVH

Mathias Norén

OSRAM AB

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 177
Blev medlem: fre 03 jun 2005, 01:00
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Ort: http://www.kulturforbundet.se
Kontakt:

Re: Work Powersplitter

Inlägg av Henrik Öberg »

jaha. jo jag har varit tvungen att "modifiera" alla våra WORK PDU:er...

Här finns några bilder på EN av dem

http://www.qgnet.se/pics/index.php?dir= ... rk-Burnout

hädrsmälta? mja, 2*63A blixtrar ganska bra i mörkret, fast grejjerna sitter innbyggda i en case på scen... om jag säger så

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster