Någon som känner till företaget?

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Någon som känner till företaget?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Följande företag vann en av mina Tradera-auktioner, men vill inte fullfölja affären:
Mickes Ljud & Ljusteknik i Färentuna

Omöjliga att få tag på, både per telefon och mail.

Kanske någon känner till företaget och dess ägare Michael Galmstedt?

Det handlar inte om någon stor summa pengar, men anser att det är en principsak att inte luras.

/Kristian

Mats Ottosson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 08 okt 2007, 22:39
Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ort: östergötland

Re: Någon som känner till företaget?

Inlägg av Mats Ottosson »

Micke's Ljud o Ljus teknik

Org.nummer: 861207-xxxx Bolagsform: Enskild firma
Status: Bolaget är aktivt
Registreringsdatum: 2009-08-12
F-Skatt status: Registrerad för F-skatt
Startdatum för F-Skatt: 2010-08-14
Momsgrupp:
Momsstatus: Registrerad i Momsregistret
Startdatum för moms: 2010-09-03
Länsäte: Stockholms län
Kommunsäte: Ekerö


BRANSCH

Kultur, Nöje & Fritid
- Kultur, Nöje & Fritid


VERKSAMHET / ÄNDAMÅL

Uthyrning av ljud och ljus, ljud-ljus tekniker, scener.


SVENSK NÄRINGSGRENSINDELNING - SNI

90020 - Stödtjänster till artistisk verksamhet
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Pontus Rydebjörk
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 92
Blev medlem: tis 09 mar 2010, 20:12
Presentation: Pontus Rydebjörk
Ljustekniker, Frilanssss

Re: Någon som känner till företaget?

Inlägg av Pontus Rydebjörk »

Jag bor i samma kommun som företaget värkar i. Har själv aldrig jobbat med dom, men vad jag vet så gör dom sine flesta jobb inom kommunen. Mycket ungdoms discon mm.

Börje Svenzon
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 86
Blev medlem: mån 29 aug 2011, 12:32
Presentation: DJ sedan slutet av 60 talet och firma för uthyrning av ljud och ljus sedan dryg 20 år.

Re: Någon som känner till företaget?

Inlägg av Börje Svenzon »

Gör dina affärrer som "riktiga män" alltså P to P till ett bestämmt pris i stället för att hålla på jönsa på ställen som Tradera. Då slipper du sådana där problem. Annars kan man väl kalla det hela för lärpengar.

Let it Rock ! :wink:

//B.

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Någon som känner till företaget?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Tack för alla svar!

Börje, enligt min erfarenhet är Tradera ganska säkert, då man lämnar betyg är både säljare och köpare normalt sett måna om att affären ska gå rätt till.

När det gäller t.ex. en vanlig annons-sajt som blocket så får i alla fall jag en mängd oseriösa förslag och man vet ingenting om hur köparen/säljaren normalt sköter sig.

Jag brukar slänga upp auktioner med utropspris 1 kr på Tradera, man får oftast vettigt betalt för det som är värt något, det andra hade kanske åkt på tippen ändå, så då är det bättre att någon får leka med det :D

Hursomhelst, jag var mest nyfiken på om företaget jag frågade om var seriöst och etablerat, och om fler gjort affärer med dem. Själva affären går jag nog bet på, så jag lägger upp auktionen på nytt igen.

/Kristian

Per Sandström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tis 18 okt 2011, 02:02
Presentation: Tekniker på turné sedan 2001. Spelar hellre starkt än högt. ^^

Re: Någon som känner till företaget?

Inlägg av Per Sandström »

Först lite OT:
Jag kanske är en av få, men jag anser att tradera bygger sin princip på att båda parter är seriösa och vill få en affär till stånd. Allt för ofta ser man lockpriser, exempelvis att någon lägger ut en auktion med ett utropspris på en krona, eller två, och sen har ett dolt reservationspris på 15.000 kronor, då blir det ju fel åt andra hållet eftersom att en auktion bygger på principen att priset blir marknadspriset, alltså det pris marknaden är villig att betala...

Vidare: http://mickesljus.se/kontakta-oss" onclick="window.open(this.href);return false;

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Någon som känner till företaget?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Hej Per!

Jag håller med dig, lägger man ett utropspris på 1kr så tycker jag det känns fel med ett reservationspris på t.ex. 15 000kr, även om det såklart inte är förbjudet.
Då är det bättre att lägga sitt lägsta pris som utropspris.
Jag lägger i princip alltid ut för 1kr utan reservationspris, sen får efterfrågan bestämma slutpris.
De gånger jag har ett fast pris på auktionsobjekten så lägger jag helt enkelt det som utropspris.

Detta är mina åsikter och det finns säkert någon som inte håller med mig 8)

/Kristian

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster