Support-avtal

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Support-avtal

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Vad anser ni om sk "Support plans" som företag kränger tillsammans med sin mjukvara?

Själv är jag rätt van datoranvändare sen länge tillbaka, och jag har aldrig nånsin känt ett behov av att t ex ringa och be om hjälp med mitt bokföringsprogram.

Rent spontant tycker jag det är helt okej om de vill ta betalt för telefonsupport, men programuppdateringar och bugfixar borde väl ingå utan abbonemang?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Krister Uddén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 00:04
Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder.
Ort: Mellerud

Re: Support-avtal

Inlägg av Krister Uddén »

Hej.

Lustigt att du nämner just bokföringsprogram.
Just där skulle jag inte vilja vara utan supporten.

Vad gör du om du i slutet av december av någon anledning får problem med databasen?
När gjordes senaste backup och hur många timmar går det åt att mata in verifikationerna igen?
Sedan är det ju en del regler som justeras som kommer i nya versioner.

Så på bokförings program är mitt svar: JA
Ang affärssystem, lagersystem, tidrapportering m.m Skulle svaret bli : JA
Men kanske inte för "enklare" program såsom Office paketet eller liknaden.

Där fick du mina tankar.

Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1023
Blev medlem: sön 19 nov 2006, 12:24
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
Ort: Uppsala

Re: Support-avtal

Inlägg av Anton Gildebrand »

Fast support handlar ju inte bara om att kunna ringa någon på helpdesk, utan även om uppdateringar osv...
Om en leverantör inte har bra support så är inte jag vidare sugen på att använda deras produkter/tjänster.

Har en kund som jag hjälpte med ett jobb i förra veckan, de använde sig av ett webbhotell som saknade telefonsupport. Jag stötte på lite problem där webbhotellet låg bakom det, och tänkte plocka upp telefonen och ringa supporten, men inte fanns det någon telefonsupport inte, så då rådde jag kunden att byta till något seriöst webbhotell...
Flest inlägg när den dör vinner!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster