Bokningsprogram?

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Bokningsprogram?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

det är lite samma problem som med många andra program, att det inte beter sig som man förväntar sig att ett windows-program skall fungera. man kan inte bara högerklicka vartsomhelst t ex, ctrl-c och ctrl-v funkar inte utan vidare osv...

så det handlar om att lära sig interfacet i första hand.
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Program för lagerhållning/uthyrning

Inlägg av Kristian Nilsson »

Tjenix!

Någon som har tips på ett enkelt och billigt (kanske tom gratis) program för att hålla koll på lager samt det som är uthyrt/inne?
Man bör också kunna skriva ut någon form av följesedel till kunden där allt står med och där man kan lägga in hyresvillkor.

Det får gärna passa både mac/pc, kanske finns någon praktisk app till iphone som man kan anpassa?

MVH
Kristian

Sammanfogad med bef tråd i ämnet
//Jonas

Tony Rosendahl
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 57
Blev medlem: tor 27 sep 2007, 22:20
Presentation: Mobildisco som hobby sedan mitten av 80-talet till 1992.
Numera uthyrning av ljud & ljus och annan utrustning för mindre events, fester, bröllop och ungdomsdiscon.
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Program för lagerhållning/uthyrning

Inlägg av Tony Rosendahl »

RentalDesk NX?

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Bokningsprogram?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Oj, det fanns redan en tråd, tack för flytten=)

Ser att många rekomenderar RentalDesk NX. Jag kikade på det och tyckte det verkade lite krångligt, men det kan vara för att jag inte ägnade så mycket tid.

Någon som vet om det finns en enkel liten app man kan köra i t.ex. en ipad?
Eller annat smidigt program för mac/osx? Gärna på svenska, fast det kanske är för mycket begärt :wink:

MVH
Kristian

Anton Kjörck Lindén
Rookie
Rookie
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 03 jan 2012, 01:18
Presentation: Glad semiprofesionell ljudmakare där stoltheten ligger i EV-riggen som är målet att hela tiden bygga ut. Friskt kopplat - hälften brunnet!

Re: Bokningsprogram?

Inlägg av Anton Kjörck Lindén »

Hej,

Har en annan idé på hur man kan lösa det smart;

Jag jobbar som webbutvecklare (ja, ljudpysslandet är faktiskt en bisyssla). Har funderat på det här med uthyrning, lager osv. förr för min egen del. Har en PHP-programmerare inom företaget så vi (eller någon annan för den delen) skulle kunna bygga ett system som körs via webbläsaren och databaser (webb-app skulle vi kunna kalla det i dessa apptider). Går ju bygga systemet helt efter en specad lista på hur man vill att det ska fungera. Blir kostnadseffektivt då det är betydligt enklare än OS-baserad programmering, operativsystemsoberoende och väldigt flexibelt. Är man ute på fältet och någon ringer så kan man via mobilen också enkelt ändra i kundernas hyreslistor via en mobilanpassad version av appen. Möjligheterna är i princip obegränsade i hur man kan utforma sitt system, skulle kunna bli riktigt smidigt! :) Om flera är intresserade kanske man kan dela på kostnaden och få till ett riktigt lågt pris för alla.

Var en tanke bara på ett alternativt sätt att lösa det... :wink:

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster