Företagskatalogen!

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Bengt Norling
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 727
Blev medlem: ons 07 jan 2004, 01:00
Presentation: Pysslat med ljud, ljus i 23 år.

D&B: VG-sub, Q-sub, B6-Sub, V7P, Q7, Y7, D12,D20,D80

Nexo: Ps8, PS10R2, PS15, PS15R2, M3,M8, EM, Geos8, Geos12, GeoT
Ls400, Ls1200, RS15, CD18, S2, B1, B1-18, NX4x1, NX4x4

Meyer: M1D, M1D sub, UPM1P. Up-Junior, Mica, HP700. Galileo 616, LD1, LD2

Yamaha: Ls9-16, Ls9-32, M7CL-48, CL3, SB168, RIo32-24

Midas: Pro2, M32, DL251,

Shure: UR4D+ R9, P8, L3E, PSM1000
Ort: Leksand

Företagskatalogen!

Inlägg av Bengt Norling »

Varning för detta seriösa (företag?)

Blev blåst igår. Kör med mycket fula metoder.

Fler som blivit drabbade? Funderar starkt på en polisanmälan.

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Robin Skarp »

Hur menar du nu?
Det man inte kan ska man lära sig.

Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Christopher Berg »

http://www.vemringde.se/?q=F%C3%B6retag ... ment.se%29" onclick="window.open(this.href);return false;

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?cat ... 0005361158" onclick="window.open(this.href);return false;

Många som har råkat ut för dom tydligen, en lätt googling visade ju detta.


Det kanske är bättre att förklara VAD dom har gjort fel än att bara skriva här för att få ut ilskan!!
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Leif Baltazars »

När fakturan kommer, protestera mot den och returnera i ett rek + mottagningsbevis. Ange att du tycker att deras information var ofullständig. När kravet kommer från inkassobolaget gör du samma sak. Kontaktar dom och dom är väl medvetna om hur deras kunder blir lurade av katalogföretaget. Dom backar direkt!

Kolla in denna länk, där finns det massor av folk i samma situation.

http://www.cint.se/debatt//ShowPostFlat ... stID=75533" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag drev tre ärenden på nästan 30.000:- mot http://www.hittadirekt.se" onclick="window.open(this.href);return false; och det kostade inget annat än lite porto, en del tid. Letar ni lite på tråden finns mina inlägg där.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag faxar bara tillbaks skiten med två stora streck över och texten "ej beställt". Det brukar räcka mot de som skickar en sk orderbekräftelse som ser ut som en faktura.

Jag säger heller aldrig ja till någonting per telefon, någonsin. Kan de inte skicka ut tryckt material eller en säljare så är de inget att ha. Eniro är i princip det enda som ger något i vilket fall som helst.

Skriv aldrig under någonting, ens om du bara skickar ett brev för att bestrida något. Det händer att de kopierar in underskriften i dokument för att hävda att du godkänt ett helt annat dokument,


Riiiing!

- Technosound, Hasse
- Hej jag heter ..... och ringer från Gula Sidorna
- Från Gula Sidorna sa du?
- Ja, det stämmer
- Eniros Gula Sidor Alltså?
- Gula Sidorna ja
- Men alltså, vilka Gula Sidor? Ringer du från Eniro?
- Jag ringer från katalogen Gula Sidorna
- Jaha du... KLICK!

Say no more....
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Magnus Gustafsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 554
Blev medlem: ons 08 apr 2009, 20:55
Presentation: __________________________________________________
Ort: Luleå

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Magnus Gustafsson »

Den slutgiltiga lösningen på jobbiga telefonsäljare:
Bilagor
Telefonsäljare - Hur bli av med.pdf
(78.16 KiB) Nerladdad 291 gånger
_________________
T b a

Användarvisningsbild
Jonas Hagelin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Jonas Hagelin »

Katalogföretagen är ett riktigt härke att förstå sig på.

Hasses lösning med att inte gå med på något per telefon är det enda som verkar funka - har de inte råd att
ens skicka ut ett offertförslag per brev, (vilket troligen inte kostar dom mer än någon minut i något crm-system
och sedan några kronor i porto) så är det troligen bara bluff. Särskilt att jämföra med att de vill ha flera tusen för införandet.

De bygger många gånger sin taktik (vare sig det är via fax, telefon eller "orderbekräftelse"), på att köparen är
stressad/ej insatt/ej på rätt position i företaget, och att man måste bestämma sig NU! Samt att namnen är
snarlika liknande andra kända kataloger, vare sig det är på internet eller i tryckt form. Jag tycker mig ana en trend
i att de alltid börjar med att fråga efter marknadsansvarig. Vilket i min enskilda firma med 0 anställda är lika
kul att skratta åt varje gång de ringer.

Om dessa kataloger överhuvudtaget måste finnas kan också diskuteras. På internet och i telefon kanske.
Men i tryckt form? Möjligen i vissa branscher. Marknaden för ljud/ljus/event tror jag sällan att det är
någon beställare som sitter och bläddrar i en tryckt katalog, oberoende av om det står
Gula Sidorna/Lokaldelen/Din del eller annat, när det är dags att boka in nåt.

Svensk Handel/Varningslistan med flera organisationer är bra att läsa vidare om allt runt såna här problem.
Slitna casear betyder att man jobbar mycket, inte att man är oförsiktig ;-)

Danne Persson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: ons 28 feb 2007, 23:25
Ort: Visby
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Danne Persson »

För er som har iphone finns en grym app. Sök på "vem ringde"
En app som du kan uppdatera kontinuerligt med dom senaste 300 numren som kommer ifrån telefon försäljare.
När dom ringer så står det "Blockerad av Vem ringde.se" så väljer man själv om man vill svara eller inte.

Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Christopher Berg »

Använder själv Vem Ringde, men jag blir alltid så nyfiken och får sådan lust att jävlas med säljare, att jag svarar oftast ändå! :D
Men det är bra att vara förberedd på att det är en försäljare.
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Johannes Nordgren »

Vem ringde finns även till Android....Grymt bra!
We make good music sound great!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Jonas Larsson »

Även bra för "vanliga" samtal!

Gällande topic så hade jag själv lite tvist med något som hette/heter "Näringslivsrespons" där en reporter ringer upp och vill göra en artikel till deras tidning, när allt är klart måste man köpa en annons i tidningen också för att få artikeln publicerad, också ett trix..
//Jonas - ljudoljus.net crew

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Marcus Sandberg »

Bengt Norling skrev:Varning för detta seriösa (företag?)

Blev blåst igår. Kör med mycket fula metoder.

Fler som blivit drabbade? Funderar starkt på en polisanmälan.
Vid telefon försäljning är de alltid skyldiga att ge en bekräftelse pluss att du alltid har 14dagars ångerrätt vid hem och telefon försäljare.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Krister Uddén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 280
Blev medlem: mån 12 feb 2007, 00:04
Presentation: Numera anställd. teknisk samordnare dans/teater
Frilansar som tekniker på lediga stunder.
Ort: Mellerud

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Krister Uddén »

Marcus Sandberg skrev: Vid telefon försäljning är de alltid skyldiga att ge en bekräftelse pluss att du alltid har 14dagars ångerrätt vid hem och telefon försäljare.
Nu tänkte du nog fel.
Är annorlunda när försäljning sker till Företag,
Lagen om telefon & Hemförsäljning är en del av konsument skyddet.
Skyddar privatpersoner!

De flesta "telefonkataloger" och "tiggare" för olika ändamål ringer numera upp företagare.
/Krister

Ola Sääw
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 247
Blev medlem: lör 29 jan 2011, 14:19
Presentation: Har en firma som heter Lightup Stage & Events Sweden (lightupse.com) och pysslar med både ljud och ljus.
Ort: Mariefred
Kontakt:

Re: Företagskatalogen!

Inlägg av Ola Sääw »

Hasse Queisser skrev:Jag faxar bara tillbaks skiten med två stora streck över och texten "ej beställt". Det brukar räcka mot de som skickar en sk orderbekräftelse som ser ut som en faktura.

Jag säger heller aldrig ja till någonting per telefon, någonsin. Kan de inte skicka ut tryckt material eller en säljare så är de inget att ha. Eniro är i princip det enda som ger något i vilket fall som helst.

Skriv aldrig under någonting, ens om du bara skickar ett brev för att bestrida något. Det händer att de kopierar in underskriften i dokument för att hävda att du godkänt ett helt annat dokument,


Riiiing!

- Technosound, Hasse
- Hej jag heter ..... och ringer från Gula Sidorna
- Från Gula Sidorna sa du?
- Ja, det stämmer
- Eniros Gula Sidor Alltså?
- Gula Sidorna ja
- Men alltså, vilka Gula Sidor? Ringer du från Eniro?
- Jag ringer från katalogen Gula Sidorna
- Jaha du... KLICK!

Say no more....
Det där med att inte säga JA när en säljare ringer är något man inte skall göra har en kompis vars chef vart upp ringde av en säljare och det ända han svarade ja på var när dom frågade om det var NN, sen när det dök upp nya telefoner och sim kort till firma så ringde han och frågade vad det var då sa dom att han hade accepterat att förlänga deras ab. och att dom hade det på "band" när dom lyssnade på det så hörde man att dom hade klippt i hopp det.
Det är kanske det man ska pyssla med när man har ont om jobb telefonsäljar redigerare :) .....skämt o sido telefonförsäljare ska man akta sej för bättre att träffas om dom vill göra affär :)
/Ola & Jenny Sääw
Lightupse.com

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster