Hyra av lagerlokal

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Hyra av lagerlokal

Inlägg av Björn Lundin »

Håller på att leta ny lagerlokal till grejerna. Men svårt att hitta något till ok pris.
Bor i en ganska liten stad, ca 28000 i kommunen. Lokalerna jag tittar på har en port, saknar vatten/avlopp och är lite allmänt risiga. Årshyran är 500kr/m2 + moms med värme.

Vad brukar sådana här lokaler kosta i en bonnhåla?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Nicke Löfgren »

Tycker det låter ok, brukar ligga runt 750-1000 i en annan byhåla med ca 55tusen inv :wink:

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Jonathan Olsson »

Tycker det låter dyrt. Nästan ok om el, snöröjning, truck och pallställ ingår. Borde inte behöva kosta mer än 3-400 kr om det inte ligger mitt i centrum, är utan V/A, kontorsutrymme och dessutom som du säger är lite halvrisigt.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Nicke Löfgren »

Tänk att det är varmhyra

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Jonathan Olsson »

Ja.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Nicke Löfgren »

Joo :D

Skämt åsido.

Första sidan på blocket:
http://www.blocket.se/hela_sverige?q=&c ... &l=0&md=th" onclick="window.open(this.href);return false;

ca 600-800kr/kvm

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Jonathan Olsson »

Såg både billigare och dyrare alternativ. Sen är ju det mesta förhandlingsbart, men visst - ockerhyra är det väl inte. Säger bara att det borde gå att hitta till mer attraktivt pris.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag betalar 600kr/m2 för mitt på industriområde. Utan el och vatten/avlopp. Det finns belysning. Och det e billigt. De andra ligget på nästan det dubbla.

Kolla med kommunens hemsida eller blocket där hitta jag det förådet som jag hyr.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Björn Lundin »

Kanske inte är så farligt dyrt då. Förmodligen jag som är bortskämd med billigt sedan tidigare. Har ett billigare alternativ också, fast där saknas port.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Jonas Larsson »

Detta har vi, och då har vi nog ganska bra priser. Priser exkl moms.

Kallager inkl belysningsel, ej vatten/avlopp, 240:-/kvm

Varmlager/kontorsyta/verkstad (bara standard "kontorshöjd"), ingen stor port, inkl värme och el, toa/vatten/avlopp. 360:-/kvm.

3-400:- är ganska standard här hos oss, om man är lite i utkanten av staden.

Kanske skulle kunna betala 500:-/kvm om man hade allt på samma ställe, om det fanns en bra lastport så man kan köra in och om det var inkl värme.

Men allt beror väl på vart i landet man befinner sig och hur mycket yta man behöver.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Per Moneeo
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 38
Blev medlem: tor 04 okt 2007, 08:07
Presentation: Arbetar som ljudtekniker i livesammanhang, komponerar och producerar musik för event, media och smakupplevelser. Kolla gärna in vår webb www.tasteofsound.se för mer info.
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Per Moneeo »

Just nu är det bra läge i mindre städer att teckna hyreskontrakt. Eftersom det ofta finns ganska mycket ledigt och att det inte är helt lätt att få uthyrt så kan man ofta förhandla till sig riktigt bra priser långt från utgångsbudet. Ta priset du får som en utgångspunkt och förhandla ogenerat.

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Johannes Tegern »

Jag tycker att det låter i översta laget. Du borde kunna komma ner till 400:- Kolla med avtalstider, uppsägningstider osv också. Tillkommer fastighetsskatt? Det brukar det göra på de flesta avtal. Fundera också på om ni klarar er utan vatten och avlopp. Du borde kunna hitta ett bättre objekt för samma hyra.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Hyra av lagerlokal

Inlägg av Marcus Sandberg »

Björn Petersson skrev:Kanske inte är så farligt dyrt då. Förmodligen jag som är bortskämd med billigt sedan tidigare. Har ett billigare alternativ också, fast där saknas port.
En Port är en fördel om man vill ha sakerna kvar :wink:
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster