Måla lager golv

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Måla lager golv

Inlägg av Michael Christiansen »

Ska måla nytt lager, fast vet zip om golvmålning

Lager, 110 m2, betong golv, ljus grå färg eller dylikt, ska klara av palldragare, gårdsgrus, bildäck, skrap och kånk.

Epoxy?
Primer?
Annan färg?
Målningstid?
Antal lager?
Torrtid?
Härdningstid?
Göra själv/köpa tjänst?

Kanske nån känner till någon duktig målare i Bergslagsområdet?

Bästa hälsningar

Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
maximum bass - on all frequencies

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Måla lager golv

Inlägg av Marcus Sandberg »

Prata med din lokale färgbutik de kan säkert hjälpa dej.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Henrik Källsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 93
Blev medlem: tis 04 nov 2008, 00:23

Re: Måla lager golv

Inlägg av Henrik Källsson »

Jotun har bra:
http://www.jotun.com/www/com/20020113.n ... 68004CA6D2" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Magnus Stridsberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 196
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 01:00
Ort: Örkelljunga
Kontakt:

Re: Måla lager golv

Inlägg av Magnus Stridsberg »

Den absolut första och viktigaste frågan är om det finns det minsta lilla tillstymmelse till olja på golvet i nuläget. I så fall så får du antingen glömma målning eller ta bort all oljeskadad betong innan. Jag vet att flygvapnet hade problem med detta. De blästrade bort 20 cm och trodde de hade fått bort allt. Man göt igen och målade, men efter ett ganska kort tag släppte färgen. Man fick ta bort 50 cm innan det funkade.
Andra alternativ är att olja golvet, lägga klinker eller slipa. Jag känner inte till oljningen särskilt väl. Klinker är mycket snyggt och tåligt om du väljer rätt material och gör rätt. Du kan göra det själv, men 110 kvadrat tar ett tag…
Slipning får du hyra in tjänsten. Golvet blir mycket slätt, dvs det blir hårt att stå på, saker rullar lätt, enkelt att hålla rent och det blir halt när det blir vått. Detta gäller nog alla material du har att välja på, ju slätare desto mer av det jag nämnde.
Ytan på ett slipat golv blir riktigt snygg att titta på eftersom stenarna i betongen kommer fram och gör ett unikt mönster, och det damma inte som ett oslipat golv gör.
Om du inte står still och arbetar på samma ställe i åtta timmar så kan jag rekommendera slipning. Våthalkan märks mest när man kör truck för snabbt, och det tål misshandel i industrimiljö.
Magnus - www.lightshow.se
Samlare av gamla ljuseffekter

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Re: Måla lager golv

Inlägg av Nicke Löfgren »

Detta är det BÄSTA. Kostar några kronor (om man ska göra lutningar och höja golvet) men man behöver aldrig göra om golvet!
Tål allt!

http://www.specialbelaggningar.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Måla lager golv

Inlägg av Michael Christiansen »

Bröder....

Tack för bra svar!

Undrar bara om nån vet på det ungefära vad man ska pröjsa för ett sådant golv. Finns det några erfarenheter?

Bästa hälsningar

Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
maximum bass - on all frequencies

Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Måla lager golv

Inlägg av Christopher Berg »

bästa är nog att ta in offert från golvfirmorna
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 132
Blev medlem: tis 25 aug 2009, 12:18
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.

Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se
Ort: Linköping
Kontakt:

Re: Måla lager golv

Inlägg av Jonas Wåhlström »

varför inte ploera golvet kolla med HTC floor Kan reommenderas.

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re: Måla lager golv

Inlägg av Michael Christiansen »

Tackar så hjärtligt för alla tips!

Golvet är så slitet - så jag slutade bara med att sopa det....

När finansgrisen är över - då gjuter vi ett nytt!

Men det där slipföretaget på polar fabriken såg läckert ut!

Tack igen!
:D


Michael Christiansen
Teater & Lysteknik
maximum bass - on all frequencies

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster