ansvar vid trasig utrustning?

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: ansvar vid trasig utrustning?

Inlägg av Marcus Sandberg »

Per Johanson skrev:Måhända är jag från en grundare del av genpolen än dina genomsnittsliga kunder, men att den där formuleringen skulle ha avsedd verkan tycker jag verkar högst osannolikt. Dels för att det inte står det du hävdar och dels för att om man nu till äventyrs skulle lyckas tolka det på det sätt du avser så tror jag att väldigt få av dina kunder som har fogden på dörren tänker; "undrar vad det står i Ljudsystems allmänna hyresvillkor om sådana här situationer" och sen dessutom slåss för dina saker istället för sina egna. Om du har lust kan du ju stämma dem för kontraktsbrott i efterhand men eftersom du kommer efter fogden lär du väl hitta rätt få saker av värde. Skitformulering helt enkelt.
I denna formulering så har jag varit i kontakt med kronofogden och den är riktig. De får inte röra saker som inte direkt går att hänvisas till den som de ska göra indrivning hos. Om det råder någon tveksamhet så tar de i kontakt med den som står som ägare först om det finns någon märkning. Om det är några saker som ni har sålt dit och de inte ha plockat bort märkningen så vet man väll om att de sakerna har man sålt. Jag vet sånna som har haft jobbigt att få tillbaka sina saker efter de har varit hos fogden och vänt. Även de fick rådet att märka upp sakerna för att visa tydligt vem som är ägare.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: ansvar vid trasig utrustning?

Inlägg av Per Johanson »

Jag har inte kommenterat fogdens rättigheter att mäta egendom, bara din formulering.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: ansvar vid trasig utrustning?

Inlägg av Marcus Sandberg »

Per Johanson skrev:Jag har inte kommenterat fogdens rättigheter att mäta egendom, bara din formulering.
Jag är inte ensam om att ha den formuleringen men du har väll inte läst deras?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: ansvar vid trasig utrustning?

Inlägg av Per Johanson »

Snälla Marcus, jag försöker tipsa om att du har en otydlig och verkningslös paragraf i dina villkor. Vill du inte ta åt dig så är det tyvärr inget jag kan göra.

Hej hopp!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: ansvar vid trasig utrustning?

Inlägg av Per Johanson »

"Hyresobjekt som är märkta med Uthyrarens märken och dekaler skall så förbli. Saknas märkning åligger det Hyresman att genom uppvisande av avtal styrka att utrustningen tillhör Uthyraren i händelse av utmätning."

Jag gissar att detta är vad du egentligen menar. Hävdar fortfarande att det är en verkningslös paragraf, men med denna skrivning fattar man i alla fall sammanhanget. Ett gratistips så här på fredag förmiddag!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster