Min syn på saken

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Mats Karlsson (Bellalite)
Rookie
Rookie
Inlägg: 25
Blev medlem: mån 05 apr 2004, 01:00
Ort: Växjö
Kontakt:

Min syn på saken

Inlägg av Mats Karlsson (Bellalite) »

Min erfaranhet efter drygt 20 år inom ljus: ju mer konstnärligt desto sämre betalt. Om man däremot är riktigt duktig på teknik kan man klara sig rätt bra.

Om man skall kunna tjäna ihop en schysst lön som frilansande ljuslelle så behöver man fakturera åtminstone 100 dagar per år á 3500:- + moms. :shock: Då kan man plocka ut strax under 20 papp per månad före skatt om man inte har några större omkostnader.

Bäst pröjs är det om man kränger prylar, som anställd - därför jobbar jag med det! Inte så glamoröst men väldigt intressant och man får resa en hel del.
.
Mats Karlsson

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag vet inte om jag som ljudlelle får vara med och tycka, men min inställning handlar iaf en hel del om att ha kul.

Som det är nu så har jag ett vanligt heltidsjobb och jobbar lite med ljud på vissa helger. Rycker in lite extra på ett annat jobb också.

Jag skulle utan tvekan kunna tänka mig att vikariera några dagar i månaden på något jobb för att få ihop till käk och hyra om inte ljudpengarna räcker till, om jag känner att det är vad jag vill göra.

Om jag om några år kommer på att jag hellre vill ha fast lön och syssla med att sälja grejor så börjar jag nog med det istället. Men, i dagsläget så är det live som är roligast, och tills det ändras så är det målet.

Kul att höra din syn på saken iaf Mats, och det är kul att det finns folk som kränger prylar här också!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster