Wysiwyg eller liknande program för att ritta tross och kompl

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Wysiwyg eller liknande program för att ritta tross och kompl

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej. Har börjat arbeta lite med WYGGEN för att göra snygga bilder att presentera till kunderna och göra arbetet ute på fältet lättare och mer genomarbetat.
Sitter just nu och försöker rita en trosskonstruktion och hur jag än gör vill inte Wyggen koppla ihop hörn och olika t-kors m.m. som jag vill. (Använder symbolen med skruv och mutter m.m.) Någon som har tips?

Någon som har andra tips på program att använda för att göra snygga presentationer för kunder?

/Thomas

Användarvisningsbild
Timo Kauristo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: ons 22 jun 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Timo Kauristo »

tools - snap assembly

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Kanske StarDraw?

Användarvisningsbild
Timo Kauristo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: ons 22 jun 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Timo Kauristo »

Enkelt & gratis är annars google sketchup...

Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Thomas Nilsson »

Använder tools - snap assembli. Får bara hörnet åt ena hållet.. Väljer jag att rotera det (högerklick och rotera) så när jag klickar på tools - snap assembly så vänder den tillbaka hörnet eller vill inte fästa mot övrig konstruktion.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster