Arrangemangs-stöd, Sponsorsbrev, Företagsbiljetter. Hjälp!

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Arrangemangs-stöd, Sponsorsbrev, Företagsbiljetter. Hjälp!

Inlägg av Johannes Nordgren »

Håller på att få till stånd en konsert i min hemstad. Tanken är att jag ska stå för teknik och artistkontakt och att den lokala kulturföreningen ska stå för marknadsföring, lokal, catering etc.

Då artisten inte är gratis känns det som att vi kommer behöva mer än bara biljettintäkter.

Har ni några bra tips. alt. t.o.m. sponsorsbrevsmallar, brev för att locka företag till att köpa biljetter till sina anställda samt kulturstöd hos t.ex. kommunen? ? ?

Det får klassas som finkultur och inte inom popgenren vilket kanske skulle kunna ge nåt mer kulturbidrag.

Vill inte ange artist här för att inte ge obefogade rykten innan nåt är klart.

Dock kan jag med rätt motivering Pm-a detta.

Arrangemanget är tänkte längre fram i vår men det är nu jag behöver hjälpen för att kunna komma fram till om det är möjligt att genomföra eller ej.

Mycket tacksam för tips inom detta för mig outforskade område!!
We make good music sound great!

Mats Ottosson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 08 okt 2007, 22:39
Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ort: östergötland

Inlägg av Mats Ottosson »

Gå till kommunens kultursekreterare och kolla vad de har för kulturbidrag och arrangemangsbidrag. Du ska nog inte hoppas förmycket på att få bidrag för gager men lokaler och teknik brukar inte vara några problem. Har tidigare gjort en hel del gig i min hemstad och gran kommunen genom förening och mitt jobb på studiefrämjandet. Du kan även försöka gå till ett studieförbund för att få hjälp, du kan även kontakta ett studieförbund på orten för samarbete om de har en musikverksamhet, vi brukar gå in och ta stim kostnaderna för föreningar som vi har ett samarbete med.
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster