Utlandsregsistrering

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Magnus Melin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 23:13
Presentation: Jobbat som Dj sedan 1996 på allt från skoldiscon till nattklubb och bal.
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Utlandsregsistrering

Inlägg av Magnus Melin »

Jag satt och kikade runt på Blocket och hittade mängder av annonser där man kan köpa "färdiga" bolag som är registrerade i England och Estland till exempel, och nu funderar jag på hur det funkar i praktiken.. Är det någon härinne som antingen har ett eller funderat på att skaffa ett och sitter inne med kunskap på hur vårt eget kära Skatteverk ser på saken i första hand, och hur kunder reagerar i andra hand? Såg ett par fördelar redan i annonsen med band annat 0% bolagsskatt etc, men det måste finnas en hake, annars skulle varenda driven företagare ha en postlåda i Tallin.
"Underverk ordnas på några minuter - mirakel tar något längre tid"

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Det fungerar typ så att företaget är registrerat och "administreras" utomlands, och har en bi-firma registrerad i Sverige.
//Magnus - Fegge & Mattes

Magnus Melin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 23:13
Presentation: Jobbat som Dj sedan 1996 på allt från skoldiscon till nattklubb och bal.
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Magnus Melin »

Så om jag förstår det rätt då så ska bi-firman göra bokslut i Sverige? Det är där mina kunkaper slutar i princip.. Eller ska det göras i det land där "huvudbolaget" finns?
"Underverk ordnas på några minuter - mirakel tar något längre tid"

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Skattskyldighet föreligger i princip alltid när ett företag har verksamhet i ett annat land. Men för att undvika dubbelbeskattning finns dubbelbeskattningsavtal mellan Sverige och de flesta andra länder. Sök på Skatteverkets webplats för uppdaterad info om respektive land.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Magnus Melin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 23:13
Presentation: Jobbat som Dj sedan 1996 på allt från skoldiscon till nattklubb och bal.
Ort: Örnsköldsvik
Kontakt:

Inlägg av Magnus Melin »

Ska kolla upp saken imorgon..nu börjar klockan dra sig mot sängdags.. Skulle vara kul att höra av någon som har det på detta vis iaf.
"Underverk ordnas på några minuter - mirakel tar något längre tid"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 62 och 0 gäster