mobil?

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

mobil?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Har ni nåt tips på en mobil som överlever vår tidvis hårda arbetsmiljö?

Det bästa skulle va en smartphone som är stöttålig och gummiklädd, men det verkar inte finnas.

Jag har behov av en någorlunda stor skärm och en kalender där hela införandet syns, alltså alla anteckningar som hör till posten.

Testade P1i men den höll bara nån månad innan skärmen, hjulet och bakåtknappen slutade funka :(

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Iphone helt klart!!! :-)

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Iphone tål ju ganska mycket, tryck dit en bit gummi i varje hörn som sticker ut lite utanför displayen i höjd (hur man nu ska förklara det) så är den ju nästan oförstörbar.

Christopher Berg
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 353
Blev medlem: ons 12 dec 2007, 03:28
Presentation: Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik.
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Christopher Berg »

Det finns fodral för iPhone som är just av gummi, dock ser den ju ut som en studdsboll när man har det på.. men skyddar bra! :D
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Christopher Rosenstam skrev:Det finns fodral för iPhone som är just av gummi, dock ser den ju ut som en studdsboll när man har det på.. men skyddar bra! :D
Det är ju det som är meningen, klättrar jag upp i trossen på en stor scen och mobilen glider ur fickan så vill jag ju att den är hel efteråt, helst ska den ju studsa tillbaka upp till mig :-)

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Är det en så bra ide att ha saker i fickan om du ska klättra i tross??
När jag står under så skiter jag i om det regnar iphone eller nokia.....
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Användarvisningsbild
Jonas Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 195
Blev medlem: fre 24 sep 2004, 01:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Jonas Lundin »

Tobbe! Jag tycker det är smart att ha mobilen på sig om den ringer.

Och jag tror nog Anton vill att den skall fungera efter fallet oxå. Inte att du skall hitta trevliga fynd.
Jonas "Joppe" Lundin
DJ, Ljud & Ljustekniker

Krister Hedgren
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 17:06
Presentation: Håller på med ljus- och videoteknik, reser en hel del både i och utanför sverige
Ort: Linköping

Inlägg av Krister Hedgren »

Tror Tobbe menar att han gärna inte vill ha några saker i huvudet, för det händer rätt lätt att saker åker ur när man väl är uppe.

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Jag har råd att köpa egna mobiler..... Däremot vill jag inte som sagt ha dom i huvudet.

Och NEJ jag tycker inte man ska ha mobilen med sig när man klättrar i tross så jävla viktigt är det inte att svara.
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Finns det någon som lämnar marken utan att tömma fickorna helt? Jag trodde det var dödsstraff på det? Stor eller liten scen spelar ingen roll, några meters fallhöjd räcker för att det ska göra ordentligt ont.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

Vadå det är väll ingen som dött av av en Bild
tegelsten i huvudet :?

Användarvisningsbild
Jonas Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 195
Blev medlem: fre 24 sep 2004, 01:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av Jonas Lundin »

Åh! Nu blir jag nostalgisk. Den där var min första mobil. KULT!!!
Jonas "Joppe" Lundin
DJ, Ljud & Ljustekniker

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Niklas: Min personliga uppfattning är att detta inte är något att skämta om. Det är förenat med livsfara för dina arbetskamrater att klättra upp i taket med lösa föremål i fickorna.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Helt klart så tömmer man fickorna innan man klätrar. Måste man ha värktyg upp så ska de vara fästa med rep i byxlinningen så att de inte kan trilla ner.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag blir oxå nostaögisk. Jag hadde oxå en Motorola 720.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

Per Johanson skrev:Niklas: Min personliga uppfattning är att detta inte är något att skämta om. Det är förenat med livsfara för dina arbetskamrater att klättra upp i taket med lösa föremål i fickorna.
klart man inte bär runt på såna föremål särskilt när man klättrar tross
Där av alla smilies

Andreas Birgerson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 11 apr 2006, 14:37
Ort: Lund
Kontakt:

Inlägg av Andreas Birgerson »

Smeta ut lite våtrumssilikon över hela telefonen, skär skarvar för batteriluckan med ett rakblad och gröp ur hålighet för display med en slö sked. Sätt för displayen med maskeringstejp och doppa hela luren i blålila UV-färg från Roscoe när silikonen torkat, för att du enklare skall hitta den i mörkret. Använd ett bluetoothheadset för att snacka i.

Eller håll dig med två telefoner, en lite tåligare när du är ute på jobb och en lite tjusigare när du behöver all annan funktionalitet.

SonyEricsson W960 har 8gb minne och Walkman-spelare för musikentusiaster, i övrigt exakt samma specar som P1i.
Nokia N95 har gjort många nöjda.


(skall faktiskt testa ovanstående med min gamla SonyEricsson P900, bara för att se hur det faktiskt blir)

//Andreas

Tomas Jern
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 88
Blev medlem: lör 26 jul 2003, 01:00
Ort: Eggby!!
Kontakt:

Inlägg av Tomas Jern »

skall faktiskt testa ovanstående med min gamla SonyEricsson P900, bara för att se hur det faktiskt blir
Det vill jag se bilder på när det är gjort!!
Måste man skriva nått här?

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 282
Blev medlem: sön 09 mar 2008, 17:47
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Ort: Avesta
Kontakt:

Inlägg av Adam Ander »

Tomas Jern skrev:
skall faktiskt testa ovanstående med min gamla SonyEricsson P900, bara för att se hur det faktiskt blir
Det vill jag se bilder på när det är gjort!!
...och ett test om det funkar :D
Hello, my name is Ninja.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster