Jobbförhållanden som ljud/ljustekniker

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Per Johanson skrev:Hur mycket tjänar ni per månad före skatt?
Vill nog inte svara pa det sa har pa ett oppet forum men kan saga att det inte ar nagon skit lon.Gratis mat plus boende och resor jag har en egen 1a pa cirkus 60 kvadrat.
Jobbar 5 dar och ar ledig 2 dagar.
Bil finns att tillga och aven andra formaner sasom gratis utflykter mm.
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

SR?

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Niklas Elste skrev:SR?
Om du frågar mig, så, ja. SR.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Raderad användare1
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 111
Blev medlem: mån 05 jun 2006, 15:41
Presentation: Denna användare är anonymiserad enligt önskemål

Inlägg av Raderad användare1 »

Bil finns att tillga och aven andra formaner sasom gratis utflykter mm.
Vafan har ni bil på fritidsresor ? JävlA skit....jag vill också....det får man inte på sunwing ;)

Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Inlägg av Anders Elfvén »

Som egen företagare är lönen ojämn. Förra året fick jag ihop ca: 600" i vinst, detta år ligger jag 120" back.
När man drar in mycket stålar har i alla fall jag en förmåga att ge mig in i idiotprojekt som är fantastiskt roliga, men eftersom man går på Robin Hoodtaxa går det back.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

600 i vinst! Bra jobbat!

(Bortse från mitt inlägg, tänkte på en ensam ljussättare som ska fakturera 350 kr /timma och ta ut en rimlig lön och ha vanliga bolagsomkostnader. Då är 600 000 ett väldigt bra resultat på sista raden. Tänkte inte på att du kan ha sålt en massa utrustning och gjort andra projekt som gett stora överskott!)
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Inlägg av Anders Elfvén »

Jo 85% av dom intäckterna kom från försäljning. Hade en storkund där jag bara väntade på att de skulle börja förhandla om rabatter, men det kom aldrig upp :D
I år är det mest rena ljussättningar och konsultuppdrag därav det dystra resultatet. Sen har jag väl inte jagat jobb direkt i år heller utan lever på förra årets resultat.....

Anders Elfvén
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 19 maj 2006, 08:26
Kontakt:

Inlägg av Anders Elfvén »

tänkte på en ensam ljussättare som ska fakturera 350 kr /timma och ta ut en rimlig lön och ha vanliga bolagsomkostnader
Låter som en för låg taxa i mina öron. Det är klart om man jobbar med scenprojekt är det väl rimligt. Men även där i lägsta laget om man gör ljusdesignen, planerar trossen och annat.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 52 och 0 gäster