Ny i branchen

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Carl Cederlund
Rookie
Rookie
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 19 feb 2007, 14:53

Ny i branchen

Inlägg av Carl Cederlund »

Hej där ute.

Det här kanske ter sig lite konstigt för er som är branchvana men för en rookie är det här en seriös fråga:

Jag ska jobba med en kille som kallar sig för "Angry"... Är det för att han är förbannad och arg av sig eller är det bara ett skönt smeknamn?

När jag ändå skriver:
Det här med smeknamn är bra konstigt... Jag har hört att det finns en kille i Avesta på Starlight som kallas för Samen.
Är det för att han är Same på riktigt eller finns det en bra förklaring på det också?

Kan man ge sig själv ett smeknamn eller måste man förkäna det?

Ha det bäst!
Brune-tugg :-)

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Hej Carl,

Angry har jag hälsat på en gång under melodifestivalen i jkpg 07 nu,
han verkade väldigt trevlig, han är dimmer kille. Heter egentligen Peter Andersson om jag inte missminner mig... Så du behöver nog inte vara rädd han verkade som sagt mycket trevlig det lilla jag träffade honom, men calle brattberg o flera andra här har säkert jobbat med honom o kan berätta mer om honom ifall du är intresserad =)....

Ifall du vill ha ett smeknamn så lär de inte vara några problem, antingen presenterar du dig bara med det i namnet? Eller så kommer det automatiskt fram ett smeknamn med tiden.....
//Carpvik

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Re: Ny i branchen

Inlägg av Tobbe Friberg »

Carl Cederlund skrev:Hej där ute.

Det här kanske ter sig lite konstigt för er som är branchvana men för en rookie är det här en seriös fråga:

Jag ska jobba med en kille som kallar sig för "Angry"... Är det för att han är förbannad och arg av sig eller är det bara ett skönt smeknamn?

När jag ändå skriver:
Det här med smeknamn är bra konstigt... Jag har hört att det finns en kille i Avesta på Starlight som kallas för Samen.
Är det för att han är Same på riktigt eller finns det en bra förklaring på det också?

Kan man ge sig själv ett smeknamn eller måste man förkäna det?

Ha det bäst!

Angry kallas han för att om han inte får äta spädbarn och mjölk till frulle så är han ARG hela dagen.
Han är helt bindgalen och passa dig så han inte rullar ett case på dina hälsenor på rent djävulska om du går framför han någon gång, där av namnet ANGRY.

Samen är farlig han me..... Han är typ Obi Wan Kenobi för Angry.
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Haha!!!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Man kan ge sig själv ett smeknamn, men det är ju roligare om man gör något dumt och sedan får lida av det ett bra tag framöver! :)

Jag kallas Brytarn sen i somras :roll:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Samen på Starlight/UA heter Samir Lamirii

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

David Wennberg skrev:Man kan ge sig själv ett smeknamn, men det är ju roligare om man gör något dumt och sedan får lida av det ett bra tag framöver! :)

Jag kallas Brytarn sen i somras :roll:
63A linor är fina, speciellt när man sliter i dom =D

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 44 och 0 gäster