Sida 1 av 1

Kund vill inte betala bortappad utr.

Postat: tis 31 jan 2017, 01:02
av Johan Tofftén
När jag fortfarande var anställd på mitt förra jobb så hade jag min firma som bisyssla.

Jag hade då min utrustning på jobbets lager mot att dom fick hyra prylar billigt.

Eftersom det då va mina kollegor så bokades det mesta muntligen.

Nu har jag blivit uppsagd från detta jobb sen 1 år tillbaka

Dom har inte lämnat tillbaka 10 st Motorola GP340 med tillbehör som jag nu har fakturerat.
Dom vill inte betala denna eftersom jag inte kan uppvisa något beställningsunderlag.
Hon som var min kontakt har också slutat.

Eftersom dom bestrider fakturan så kan jag inte gå vidare till inkasso och kronofogde utan det enda jag kan göra är i såfall att stämma som i domstol.
Samtidigt så vill jag inte få dåliga relationer med mina före detta kollegor som även är kunder till mig.

Det handlar om ca 56 000.- som utrustningen kostar att ersätta.

Vad tycker ni att jag skall göra med detta lilla problem.

Re: Kund vill inte betala bortappad utr.

Postat: tis 31 jan 2017, 21:27
av Jonas Larsson
Har de lånat radioapparaterna med din vetskap eller har de bara "försvunnit" från lagret?

Dålig relation är det väl redan om de vet med sig att de har lånat dem av dig, sedan har slarvat bort dem och nu inte vill ersätta det? Vet faktiskt inte hur man ska gå vidare, bästa är ju om man kan komma överens om något vilket borde vara rimligt om man nu varit kollegor.

Re: Kund vill inte betala bortappad utr.

Postat: ons 01 feb 2017, 00:53
av Jonas Areskough
Har du haft kontakt med kvinnan som var din kontakt, annars kanske hon kan stärka din berättelse för dom och ev vilket projekt dom andvändes vid. Kan ju varit samarbete med annan firma som fått med sig dom. Aldrig fel att luska lite.