Rentaldesk / Bokningsprogram frågor..

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Thomas Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 381
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 19:57
Presentation: Ljustekniker som tycker om ljud.. arbetat ett par år som ljustekniker både inom teater, show och turné både i Sverige och utomlands.. Har under de senaste åren börjat lära mig lite ljud också t.ex. att gainratten alltid sitter överst på ljudmixern och att lyckas få ett band att låta hyfsat ur ett PA.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Rentaldesk / Bokningsprogram frågor..

Inlägg av Thomas Nilsson »

Hej.
Några tips på "billigt" system? Vad använder Ni?

Easyjob
Har tittat på Easyjob 6.. jag lyckades inte ens installera det, efter installationen stod det att datorn skulle startas om och köra installationsprogrammet igen.. samma sak efter omstart, efter omstart, efter omstart..

RentalDesk
Kvällens projekt. Ser lovande ut, det mesta funkar som jag vill dock undrar jag. När jag skriver en utrustningslista, t.ex för tross, så har jag skrivit att den ska "boka upp 4 sprintar och 4 R-clips". Men dessa vill jag få summerade. INte att det står 1 st F34 1 m & 4 st Sprint, 1 st 2 m & 4 st Sprint utan 1 st F34 1m, 1 st F34 2 m och 8 Sprint. Vet någon om detta går att göra. Andra för eller nackdelar med programmet?

/Thomas

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Rentaldesk / Bokningsprogram frågor..

Inlägg av Johan Fälth »

Vi körde Rentaldesk från början, men gick sedan över till Easyjob.
Rentaldesk funkar ok, men när man jämför så känns det lite som att jämföre Windows 3,1 mot Windows 10.

Easyjob är enormt potent, men det kräver enormt mycket jobb innan man får det som man vill ha det. Det finns även väldigt mycket funktioner som man sällan använder.
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster