Larm till lagret

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Larm till lagret

Inlägg av Björn Lundin »

Nu börjar det bli dags att flytta till nya lokaler, och då finns det ju lite som ska fixas.

Larmet känns som en av de viktigaste sakerna!

Vad har ni för tips när det gäller larm? Något man bör syssla med själv, eller anlita proffs?

Finns det vettiga trådlösa larm som funkar, eller är det trådbundet som gäller? Nytt eller begagnat? Gsm eller fast lina?

Vad brukar försäkringsbolagen ställa för krav på larmet?


Många av er har säkert mycket bättre koll än jag själv, så jag tar tacksamt emot tips.

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Re: Larm till lagret

Inlägg av Björn Lundin »

Både inbrott- och brandlarm är intressant!

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Larm till lagret

Inlägg av Niklas Elste »

brand och inbrott eller ett kombilarm

min stora favorit är galaxy men det är deffinitift inte det billigaste
det finns alltid power dom är billigare men dom kan inte lika mycket
har inte testat spc än men har inte hört nå negativt
rco mega ja där har du ett system som kan allt och lite till och du skulle säkert kunna programmera det till att knapersteka bacon till frukostrasten om du vill :P
paradox har jag kört välldigt lite men det verkar funka även om det är tillkrånglat i vissa fall men deras petskärm var söt