Hur får man jobb som roddare

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

robkar928 skrev:
dawen skrev:Kontakter är viktigt ja, men även att man kan göra ett bra jobb.

Börja på en lokal firma och hjälp till, och arbeta dig uppåt. Under vägen träffar du folk, och efter ett tag så är det inga problem att få tag i jobb.

Hur pass mycket kan du göra? Vad har du för erfarenhet? Ålder?
Går en mediateknisk utbildning, har ju lite erfarenhet från de små praktik platserna man har varit på. Men det skulle vara rolig att vara med något stort och se hur det är, alltså som roddare och följa med. Är 18, fyllde i torsdags.
Jag går oxå media sista året med inriktning ljud. Har sedan kanske 6 åpr tillbaka lekt dj med olika kompisar och på egen hand lärt mig nästan allt jag kunde. Jag praktiserade en vecka på en firma här i falun, tydligen uppskattades det jag gjorde för jag fick jobb direkt. Har jobbat ganska rejält där nu i över ett år och jag har lärt mig massvis. Nu är det dags för praktik igen, och den här gången tänkte jag att jag skulle slå på lite större så jag mailade Per Eriksson (ägare av ett stort företag). Och berättade jätte kortfattat vad jag pysslar med och vad jag kan. Fick svar samma dag att det var bara att komma de! Inga problem bara han visste vilka veckor jag ville praktisera! Så imorn börjar jag pendla till krylbo ska bli jätte intresant att se hur dom arbetar där ute på landet och se om dom tar vara på min kunskap eller om jag får stå och knyta ihop spänband! Men jag återkommer med lite inside information!

Så det enda som gäller är att jobba sig uppåt! Och absolut inte göra det för att tjäna pengar för några stora pengar kommer du alldrig göra i den här branchen så länge du inte har egen firma. Jobba gratis fortsätt att praktisera! Är du av rätt kvalisort så kommer du garanterat bli erbjuden jobb!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jaså, du ska bli kabeltvättare Gustaf? 8)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Gustaf(KMD) skrev:Och absolut inte göra det för att tjäna pengar för några stora pengar kommer du alldrig göra i den här branchen så länge du inte har egen firma.
Inte då heller kan jag avslöja :|

Det går att leva ett hyfsat gott liv på inkomsterna och lägga undan lite också, men jag hade definitivt varit rikare om jag investerat pengarna rätt på finansmarknaden.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Ska man göra pengar i den här branschen så är det frilans som gäller, och framför allt hårt arbete.

Investerar man den tiden i utbildning eller något annat så går det antagligen att göra mycket större pengar.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

ett lätt sätt att käna pengar är ju att vara med i idol eller nått sånt program. kommer man långt så är man ju kändis efter och så lär man få chansen att spela in en skiva. nått för dig kanske hasse :lol:

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Eller så kan man ju ersätta Jugge i Club Goa 8)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Hmm artister tillhör väl inte våran branch? :roll: :D

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Dj micke skrev:ett lätt sätt att käna pengar är ju att vara med i idol eller nått sånt program. kommer man långt så är man ju kändis efter och så lär man få chansen att spela in en skiva. nått för dig kanske hasse :lol:
Om man vill skrämma skiten ur Bert & company kanske :twisted:

Tror inte att en långhårig, skäggig, lönnfet ljudsnubbe är riktigt vad de är ute efter <:-)

Dessutom vägrar jag konsekvent att dansa....
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Nej, det är tvärtom. Man ska vara skallig, ha mustasch och vara spinkig.

cyberpunk, du är Alexander Bard's ärkefiende 8)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

dawen skrev:Jaså, du ska bli kabeltvättare Gustaf? 8)
njea inte riktigt. Har faktiskt byggt och montrrat casar till deras nya Elcentraler. Så då kan ni egna mig en tanke när ni använder dom i sommar. Det är dom stora filtade centralerna! Glöm inte det!

Nu håller jag på att bygga om några Alpha stegrackar. Så nån kabeltvätt är det inte. Visste ni föresten att han har 30st nightriders. och ungefär lika många lastbilar. Sjukt att som ljudfirma ha ett av sveriges största åkerier!

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

så numera ska vi läsa ut KMD som Krylbo Mobil Disco?
"This is the updated input list"

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ja förfan:P

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Nu får ni även ägna en tanke när ni använder dom ombyggda Alpha stegrackarna!

Och om ni lånar deras minsta lastbil, jag fes nämligen i förarsätet idag påväg in till avesta.. OBS! anteckna detta nu!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Är det bara 60 stora kärror? Jag har hört att det ska vara tresiffrigt antal reggade stora fordon, men han kanske har lite hjullastare och allt möjligt?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Gustaf(KMD) skrev:
dawen skrev:Jaså, du ska bli kabeltvättare Gustaf? 8)
njea inte riktigt. Har faktiskt byggt och montrrat casar till deras nya Elcentraler. Så då kan ni egna mig en tanke när ni använder dom i sommar. Det är dom stora filtade centralerna! Glöm inte det!

Nu håller jag på att bygga om några Alpha stegrackar. Så nån kabeltvätt är det inte. Visste ni föresten att han har 30st nightriders. och ungefär lika många lastbilar. Sjukt att som ljudfirma ha ett av sveriges största åkerier!
Så där, nu har jag och Binary använt elcentralerna. Vi jobbade med invigningen av Borås arena. Rhapsody in Rock och artister med Boråsanknytning stod på scenen.

40 Milo och 12 M3D Sub utgjorde PA:t, 4 st CQ2 front fill. D5 på FOH monitor, 14 WL Handmickar och 10 beltbacks Shure UHF Mk2, 12 Shure PSM700 IEM system och 16 trådade IEM system. Jag hoppas att Binary har tid att slänga in lite bilder som han tog på spektaklet.
Senast redigerad av 1 Gäst, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Några åsikter om D5:an? Folk verkar tycka om den.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag gillar den inte, fast jag har inte heller rört den.

Jag tycker mycket bättre om Grand Live från Innovason (som jag inte heller rört). Tycker att deras systemtänk verkar mycket vettigare. Dessutom så är det reglar till allting. Det där med att ha saker ligga i lager ger mig lite kalla kårar. :roll:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Bäst ljud och användarinteface för FOH bruk av alla digitalbord tycker jag personligen. Smärtsamt dyr och lite dålig detaljkvalitet är tyvärr baksidorna. D1:an är intressant.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

ian skrev:Några åsikter om D5:an? Folk verkar tycka om den.
Skit i den! Vad tyckte ni om centralerna? Och framförallt casarna? :lol: :lol: Mycket välbyggda eller hur!

Sen att dom envisas med filt på dem är inte mitt fel.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Dom fungerar bättre med case än utan kan man ju konstatera. Filten har sina för- och nackdelar. Vet inte vad jag tycker överväger.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 60 och 0 gäster