Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Här kan du diskutera företagsfrågor såsom drift, försäkringar, ekonomi, marknadsföring, juridik, personalfrågor, programvaror, utbildning mm
Lars-Göran Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 02 jun 2010, 19:10
Presentation: Ljud och Ljus tekniker på halvtid, frilansbasis, live tekniker med teater teknik och Klassisk musik som favoriter.
Ort: Trelleborg

Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Inlägg av Lars-Göran Persson »

Vad gäller i detta fall.

Jag köper ett Dimmer pack från en lokal ljud o ljus firma, 2 månader senare så slutar DMX att fungera. Det gick att köra manuellt men ej via DMX. Jag lämnar in dimmern till samma firma som skulle fixa till det.

3 månader senare slås denna firma och en annan sina påsar ihop och tömmer sin lokal på det ena stället.
Under denna flytt nåja så åker mitt dimmer till tippen utan min vetskap.

Jag blev lovad ett likvärdigt "av en då anställd som även var den som tog emot mitt dimmer" eftersom de hade kastat mitt både muntligt och skriftligt "mail"

Men nu närmar det sig snart 1år och det har gått 2 månader sen jag senast hörde av dem, börjar bli trött på att jaga.

Det rör sig inte om några större summor mer princip, men tycker någon form av ersättning borde vara på sin plats.

Så finns här någon som vet hur man skall gå vidare eller man skall känna sig blåst???

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Inlägg av Hasse Queisser »

Självklart ska du ha ersättning för din dimmer. Om du inte får någon respons så skicka en faktura på vad det kostar att ersätta den. De kan visserligen bestrida fakturan och låta dig ta det hela till tinget, men du får åtminstone fart på ärendet.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Lars-Göran Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 02 jun 2010, 19:10
Presentation: Ljud och Ljus tekniker på halvtid, frilansbasis, live tekniker med teater teknik och Klassisk musik som favoriter.
Ort: Trelleborg

Re: Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Inlägg av Lars-Göran Persson »

Problem är till vilket företag skall jag ställa fakturan?
Det gamla eller det nya. Vad man kan se på företagsinfo så är det gamla fortfarande registrerat men fysiskt nedlagt.
De gamla ägarna är styrelsemedlemmar/ delägare i den nya firman. Tyvärr så är även den tidigare anställde som tog emot och även sålde dimmert till mig borta ur bilden. Även han är förd bakom ljuset.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag skulle börja med det gamla (det är ju det företaget du gjort affärer med) för att åtminstone få fram en reaktion.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Inlägg av Leif Baltazars »

Tar inte det uppköpande företaget över alla förpliktelser från det uppköpta bolaget? Annat gäller om bara inkråmet köptes upp.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Inlägg av Hasse Queisser »

Leif Baltazars skrev:Tar inte det uppköpande företaget över alla förpliktelser från det uppköpta bolaget? Annat gäller om bara inkråmet köptes upp.
Det stämmer, men ofta görs just inkromsaffärer för att köparen ska slippa gamla åtaganden/risker.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Lars-Göran Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 95
Blev medlem: ons 02 jun 2010, 19:10
Presentation: Ljud och Ljus tekniker på halvtid, frilansbasis, live tekniker med teater teknik och Klassisk musik som favoriter.
Ort: Trelleborg

Re: Dimmer som försvann vid sammanslagning av 2 företag

Inlägg av Lars-Göran Persson »

Tyvärr så vet jag inte hur denna affär gick till, mer än att de tömde och flyttade från stan.

Däremot så gjorde jag en koll precis när de gått samman och då var det 3 registrerade ägare. Två från det företag där jag lämnade in mitt dimmer och en från det uppköpande.

Men gör jag samma koll idag så finns inte de 2 från det "uppköpta" företaget med varken i styrelse eller någon annan funktion. När jag ändå var igång så kollade jag upp det "gamla" företaget och det är fortfarande registrerat och en av de tidigare delägarna står kvar på detta och den andre är utbytt mot en ny delägare.

Jag fick kontakt med ägaren av det nya företaget som lovade att ta tag i det, vilket innebar att jag fick mail från de som taget emot mitt dimmer och utlovad ersättning. och det är nu snart 3 månader sen nu.

Frågan är hur mycket tid och pengar man skall lägga ner på ett dimmer som kostade 4000:- när det inhandlades.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster