Cat5-multi

Här kan du diskutera olika kablar, kontakter, 19" panaler, uttagsboxar mm.
Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Cat5-multi

Inlägg av Hasse Queisser »

Tjipp,

Fick idén att fråga här när Gustaf frågade om DMX-multi, men jag ville inte kludda ner den tråden.

Är det någon som har sett kabel med mer än en Cat5(e) lina i, kanske t.o.m tillsammans med ström och/eller ett eller flera vanliga audiopar?

Kravet är att det är krallig kabel för hårt mobilt bruk, inte installationskabel. Tänker mig att använda den till digital ljudtransport via cobranet eller ethernet, samt då eventuellt kräm och/eller ett par quick and dirty analoga linor (typ till intercom eller liknande).
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Magnus Söderman
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 50
Blev medlem: tor 05 okt 2006, 06:48
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Magnus Söderman »

hmmm . . .. verkar inte så än..

det verkar som 2 st Cordial CCAT5 eller Links LK ETN , elkabel en 4-pars bar å ha en kanna, en bra kabelvinda, A show on hands, och en massa eltejp är det som gäller
Magnus Söderman, envis men snäll

I want everything louder than everything else (Ian Gillan, Deep Purple)

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

De multis vi kör som innehåller CAT5 består av 2 st CAT5 samt 2 st EKK för ström samt 2 st mickabel för headset. Det är alla lösa kablar som sedan tejpats ihop med vanlig eltape. Jag tycker det är ganska smidigt att tejpa ihop flera kablar då det är lätt att byta ut en om det skulle bli något problem med någon del av din multi. Har man en "färdig" krympt kabel blir detta lite svårare.

Problemet blir ju också att man inte kan köra 100mbit längre än 92 meter, sen KAN det bli spök med ekon och annat i kabeln. Lösningen på detta heter fiber, och är ännu så länge dyrt.
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Du Brattberg, är du helt säker på att du använder enkardelig installationskabel för ström? Den är _väldigt_ osmidig att hålla på med.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Calle Brattberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 158
Blev medlem: tis 24 jan 2006, 20:27
Ort: Södermalm

Inlägg av Calle Brattberg »

Hej Per, Nej, Det är inte EKK installationskabel jag menade, utan Enkelkabel, rev, skarvsladd, klentafs, kärt barn har många namn...
Brattberg

“we are not happy till youre not happy!”

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 55 och 0 gäster