Standard anslutning på Harting don

Här kan du diskutera olika kablar, kontakter, 19" panaler, uttagsboxar mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Standard anslutning på Harting don

Inlägg av Marcus Sandberg »

Några jag vet använder 108polig harting och de använder olika anslutning. Finns det någon standard som det finns på LK donen?
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Nopes. Eller jo, det finns massor av standarder.. ;-)

På LT Audio (som jag jobbade på sommaren -97) hade vi 20 par i en 64-stifts- insats. Den är ju 16 rader om 4pinnar så det som valts där var att ha ett par plus skärm på 3 av 4 stift per rad, och sedan de sista 4 paren vertikalt på 12 av de lediga stiften.

På CA 3016, dvs bajonettdonen som vissa kallar Link så finns det ju två standarder, dels PA-branschens, dels SVT's. Jag har bara pillat med SVT-standarden, Den är ok, faktiskt. Buggen är att man inte kan skarva donen utan en skarvbox, om jag minns rätt. (alla chassidon är "tag" och alla kabeldon är med låsring, alltså kan man, lite som med Speakon, inte koppla ett kabeldon mot ett kabeldon, även om det är stift i det ena och hylsor i det andra. Skillnaden mot Speakon är att det faktiskt finns kabeltag, det är bara inte nåt man valt att inkludera i sin delmängdsstandard. )
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 54 och 0 gäster