Körpodier

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Körpodier

Inlägg av Albin Roslund »

Sha!
Ska göra ett jobb där jag ska bygga upp podier i en trappa i 3 rader för 100 pers.
En sak jag kom och fundera på är hur många körmedlemar kan man trycka in på ett podie(2x1m) på längden? :)
någon som har erfarenhet utav detta? :?

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

tre/fyra per kvm skulle jag tro...
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

se till att säkra podierna
jag vat på en konsert där inte ett podie var säkrat
hela bakre raden rasade men som tur va så verkade en gubbe ta hela smällen i huvudet så ingen annan blev skadad (ni skulle ha sett bulan(vatten skalle ?))

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Jag håller med Magnus, Vi hade 96 körmedlemmar på 30 kvm sist vi gjorde ett liknande gig. Vi gjorde en 6m bred scen med 20, 40, 60 samt 80sm ben. Dessutom så stod det körmedlemmar även på golvnivå.

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

fan kommer bli trångt känns de som :P har en scen som är ca 9x5m och där ska ja lyckas trycka in körpodier för 100 pers + ett fullstort band inkl. flygel + solister PLUS dansare!!!! kommer blir kul! :)

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Samtidigt? Då kommer det inte bli kul. Dags att planera om.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Lars Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: tor 06 dec 2007, 23:14
Presentation: Hustekniker och samlare av maskiner med vita och svarta tangenter
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Lars Magnus Johansson »

Albin Roslund skrev:fan kommer bli trångt känns de som :P har en scen som är ca 9x5m och där ska ja lyckas trycka in körpodier för 100 pers + ett fullstort band inkl. flygel + solister PLUS dansare!!!! kommer blir kul! :)
Ska Du lyckas tränga in allt det på 9x5 ?

Är det ditt ansvar/problem ?

Med min erfarenhet så säger jag att det inte går. Bara dansarna behöver minst 3 meters djup att röra sig på om det är "modern dans" det är frågan om.

Bandet (inkl flygel ) behöver 12-15 m2

Dansarna 12-15m2

Kören 30-40m2

och du har 45m2 totalt att tillgå.

L

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

Yes samtidigt! nej det känns som en omöjlighet faktist!! funderar på att bygga ut scenen en aning... :) Mitt ansvar att leverera en helhetslösning med ljud, ljus och scen!

Ska ta mig ett snack med "huvudarrangören" och förklara att de kan bli lite småtrångt :)

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Eric Hising »

"Småtrångt".....????

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Känns som en scen av dubbel storlek (om inte ännu större) kanske skulle göra det hela lite enklare... Du har inte tagit åt dig lite för mycket ansvar Albin?
Johnny Andersson

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

Eric Rönnlund skrev:"Småtrångt".....????
Ironi!!!

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

Johnny Andersson skrev:Känns som en scen av dubbel storlek (om inte ännu större) kanske skulle göra det hela lite enklare... Du har inte tagit åt dig lite för mycket ansvar Albin?
ja större scen är ju en sak som skulle behövas! Nejdå jag kommer lösa problemet!

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Ge oss lite bilder på arrangemanget o lösningen när du är klar med det.
Johnny Andersson

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

fixar de, är dock inte förns 9 maj! men de ska jag nog komma ihåg :)

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

You'll be remind! :D
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Lars Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: tor 06 dec 2007, 23:14
Presentation: Hustekniker och samlare av maskiner med vita och svarta tangenter
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Lars Magnus Johansson »

Albin Roslund skrev:fixar de, är dock inte förns 9 maj! men de ska jag nog komma ihåg :)
Rätt inställning !

L

Mikke Johansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 22 jul 2008, 20:48
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Körpodier

Inlägg av Mikke Johansson »

Man kan inte låta bli att undra hur detta gick i slutändan...

Användarvisningsbild
Lars Magnus Johansson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 109
Blev medlem: tor 06 dec 2007, 23:14
Presentation: Hustekniker och samlare av maskiner med vita och svarta tangenter
Ort: Piteå
Kontakt:

Re: Körpodier

Inlägg av Lars Magnus Johansson »

Haha, precis !

Mikke dödgrävarn Johansson

/ L

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 46 och 0 gäster