Vad krävs för att få "nya" flygpunkter godkända

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Vad krävs för att få "nya" flygpunkter godkända

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Hej,

Satt och funderade lite på hur det fungerar i installations syfte när man vill sätta flygpunkter men inte finns något att hänga telfrar o dyl i sedan tidigare.

Vad krävs för att få dit en punkt och för att sedan få den godkänd?

Någon som vet, de vore intressant att veta.
//Carpvik

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Enligt det man kan läsa i tråden om certifieringsbehov så verkar det inte krävas så mycket av dig som person för att du ska få göra det så det är väl ungefär bara att trycka dit så många du vill och var du vill egentligen bara det bär någotsånär bra. Men så ska det självklart inte vara och jag hoppas att det egentligen inte är så.

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Inlägg av Gustaf Gagge »

jag tycker du ska kontakta någon som kan. Tex dick granberg som är besiktnings man när det gäller lyft anordningar.