Inköpsställe Leatherman?

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inköpsställe Leatherman?

Inlägg av Per Johanson »

Ja som ämnet säger; Var köper man Leatherman billigast?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

På Clasolsons, järnafären, mm
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Eh, jag vet var man kan köpa en läderman, jag frågade var man köper den billigast.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Per Johanson skrev:Eh, jag vet var man kan köpa en läderman, jag frågade var man köper den billigast.
Eftersom det e regningt väder så kan man alltid ta och ringa runt och kolla pris. Men oftast så går de efter prislistor och då blir det samma pris på alla ställen.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Och då frågade jag om någon hade ett tips på någon som var billigare än de vanliga kanalerna så jag slipper lägga arbetstid på att ringa runt.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Nils Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 23:38
Ort: Jönköping

Inlägg av Nils Persson »

Googlade lite snabbt och såg att www.komplett.se hade ganska bra priser på wave:en (695kr exkl).
Edit Var 695 inkl moms.

Nu vet jag inte dom det är "new wave" eller bara "wave", men vad jag vet så tillverkar väll inte "wave" längre utan bara "new wave".

BTW Per vad hette den där lilla smutta ficklampan du hade? och vad kostar en sådan?

Användarvisningsbild
Örjan Jämte
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 29 sep 2005, 20:01
Presentation: IT-konsult och systemutvecklare till vardags.
Jobbar med ljus på sidan av i LjusTeknik i Borlänge, som nu är övertaget av Creative Light Scandinavia AB.
Ort: Borlänge
Kontakt:

Inlägg av Örjan Jämte »

Ja, visst verkar www.komplett.se ligga lågt i pris på en New Wave.

Här kan du kolla priser på fler modeller.
http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=4335
Örjan Jämte
Creative Light Scandinavia AB, creativelight.se
(Före detta LjusTeknik i Borlänge, ljusteknik.com)
Martin LightJockey 3.0

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Jag använder 3 olika lampor; Fenix L1D CE, ARC Light AAA och Petzel Zipka+ vet inte riktigt vilken du menar men gissar på den ljusstarka och förhållandevis kompakta Fenixlampan.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Örjan Jämte skrev:Ja, visst verkar www.komplett.se ligga lågt i pris på en New Wave.

Här kan du kolla priser på fler modeller.
http://www.prisjakt.nu/tillverkare.php?t=4335
Ah, där tänkte jag inte på att kolla! Tack för tipset!
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

En Wave kostar från 700-1700 så det där med prislistor och samma pris på alla ställen verkar inte stämma så bra med verkligheten.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 741
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

Kolla med www.outside.se

Därifrån har vi köpt våra. Dom har även hand om servicen på dom om jag inte minns fel...
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Användarvisningsbild
Nils Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: ons 31 jan 2007, 23:38
Ort: Jönköping

Inlägg av Nils Persson »

Nä komplett var ganska otippat för mig oxå!
Outside är ju väldigt bra annars och har bra service men det kan ju bero på att dom är generalagent för Letherman i Skandinavien. Men man får betala lite extra om man köper den där, 25års garantin får man ju ändå vart man än köper den någon stans.

Min Wave har varit hos Outside 3ggr för service (inte köpt där) och dom har aldrig bråkat om det utan bara fixat den och skickat tillbaka den utan kostnad efter ungefär 5 dagar.

Per: Det var nog fenixen jag tänkte på. Vad betingar en sådan i Sverige? Och vart köper man den här på hemmaplan?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Tror inte man kan köpa den i Svedala faktiskt, däremot fungerar www.fenix-store.com oklanderligt. Snabba leveranser och förstklassig service i övrigt. Fri leverans worldwide gör det hela än mer intressant.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Som svar på min egen fråga så blev det en Charge TTi från komplett.se, prislapp 1 295 SEK.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

ink moms?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Ja.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster