Bärighet av tross på mobilscen

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Bärighet av tross på mobilscen

Inlägg av Jakob Carlsson »

Sitter och funderar på bärigheten på trossen som finns på de scener som www.hyrscen.se hyr ut, det är storlek L på http://www.stagemobil.de/ som är tillverkarens hemsida.

Försäljaren på hyrscen.se hänvisade alltid till bilderna dom hade fint uppsatta på väggen när man hade frågor om trossen. Enligt bilderna är det ladder-tross och jag vill kunna trycka upp en del olika prylar i trossen så jag tänkte höra om någon vet vad den tål, hittar inget på nätet. Backlight ska bli två sixbars, sen kommer frontlights (som eventuellt kommer stå på stativ eftersom första trossen i taket kommer en bit bak) och moving heads och liknande som väger lite mer.

Vill helst slippa hyra på mer tross eftersom det bara blir bökigt med allt som ska riggas och plockas ner.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Maximum Load on Roof Frame corner 50 kg / center 100 kg

Max totalt är 200kg

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Inlägg av Jakob Carlsson »

Ah, där stog det ju, tackar tackar.

Nicklas Gustafsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: ons 04 maj 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Gustafsson »

Om jag inte är helt ute och cycklar så tror jag att Högtalartjänst har köpt en variant av XXL scenen som de har för uthyrning, så om den lilla inte räcker till, men du vill ha "samma-lika" fast lite större så kan du kolla med dem...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster