"trosskrok"

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Gustaf: Den är ju iofs inte alls i action. Han hänger ju i en räddningsmojäng, som jag inte minns vad den heter.

Ser ut som klätterutbildning i Globen tycker jag. Den utbildningen anordnas av några Uppsalakillar, de som har klätteraffären på Kungsgatan. Vore säkert kul att gå.

Jag har redan en fyradagars klätterutbildning i bagaget iofs :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Daniel Börjesson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 115
Blev medlem: fre 09 apr 2004, 01:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Daniel Börjesson »

dawen skrev:Gustaf: Den är ju iofs inte alls i action. Han hänger ju i en räddningsmojäng, som jag inte minns vad den heter.

Ser ut som klätterutbildning i Globen tycker jag. Den utbildningen anordnas av några Uppsalakillar, de som har klätteraffären på Kungsgatan. Vore säkert kul att gå.

Jag har redan en fyradagars klätterutbildning i bagaget iofs :)
bilden kommer från c2:s hemsida, kursen är en säkerhetskurs anpassad för riggare ljud- o ljustekniker mfl
jag hade med en länk i ett tidigare inlägg

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

daniel: Ja, jag vet vilken kurs det är, C2 är ett Uppsalaföretag :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

dawen skrev:Gustaf: Den är ju iofs inte alls i action. Han hänger ju i en räddningsmojäng, som jag inte minns vad den heter.

Ser ut som klätterutbildning i Globen tycker jag. Den utbildningen anordnas av några Uppsalakillar, de som har klätteraffären på Kungsgatan. Vore säkert kul att gå.

Jag har redan en fyradagars klätterutbildning i bagaget iofs :)
Dawen du ska alltid lägga dina dryga kommentarer det kan jag väl leva med, men om du kikar i på bilden så hänger det två gubbar i trossen och om du tittar vad den andra gubben hänger i så ser du att dom är in Action. Men vill du fortsätta med dina totalt meningslösa omogna kommentarer så gör det jag kan ju sluta läsa dina inlägg.

Bilden är tagen från VLSC och inget annat!

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

**** ***..

.. Jag kan ta personangreppen privat med Gustaf istället!
Senast redigerad av 2 Fredrik Sundström, redigerad totalt 0 gång.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Hallå grabbar, vad håller ni på med egentligen? Lägg ner det där tjafset, ni diskuterar ju inte ens en sakfråga utan går till personangrepp på skitsaker.

/Ingo

som inte heller är fläckfri...

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ja jag erkänner jag var irriterad på dawen av en helt annan orsak som ni säkert är lika medvetna om som jag. Det jag blev trött på var att dawen ens orkar kommentera att en trosskrok används eller inte används på en bild. Jag tycker det är ett överlägset och nedvärderande sätt han gör det på. Det är så fantastiskt ointresant inlägg så jag förstår inte vad vad anledningen till det är. Det är knappast informativt och har inget med saken att göra.

Visst jag överreagerade menmen.. Jag står för att jag tycker det var ett helt ointressant inlägg (det som var riktat till mig) Det andra har jag inte kommenterat varken nu eller tidigare.

Knoppen ang. ditt PM så tänker jag inte ens överväga att svara på det. Hade jag gått kvar på dagis så kanske det kunde vara tänkbart med ett svar, men inte i dagsläget. Tyvärr.

Och Ingo ja du har väl rätt som vanligt men ditt gnabb med lightguy är fortfarande top of the line!

Edit: stavfelen hittar man när man läser igenom det ja...

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Gustaf(KMD) skrev:Ja jag erkänner jag var irriterad på dawen av en helt annan orsak som ni säkert är lika medvetna om som jag. Det jag blev trött på var att dawen ens orkar kommentera att en trosskrok används eller inte används på en bild. Jag tycker det är ett överlägset och nedvärderande sätt han gör det på. Det är så fantastiskt ointresant inlägg så jag förstår inte vad vad anledningen till det är. Det är knappast informativt och har inget med saken att göra.

Visst jag överreagerade menmen.. Jag står för att jag tycker det var ett helt ointressant inlägg (det som var riktat till mig) Det andra har jag inte kommenterat varken nu eller tidigare.

Knoppen ang. ditt PM så tänker jag inte ens överväga att svara på det. Hade jag gått kvar på dagis så kanske det kunde vara tänkbart med ett svar, men inte i dagsläget. Tyvärr.

Och Ingo ja du har väl rätt som vanligt men ditt gnabb med lightguy är fortfarande top of the line!

Edit: stavfelen hittar man när man läser igenom det ja...
Tja.. David är ju överlägsen dig? :lol:

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

knoppen (Affromannen) skrev:
Gustaf(KMD) skrev:Ja jag erkänner jag var irriterad på dawen av en helt annan orsak som ni säkert är lika medvetna om som jag. Det jag blev trött på var att dawen ens orkar kommentera att en trosskrok används eller inte används på en bild. Jag tycker det är ett överlägset och nedvärderande sätt han gör det på. Det är så fantastiskt ointresant inlägg så jag förstår inte vad vad anledningen till det är. Det är knappast informativt och har inget med saken att göra.

Visst jag överreagerade menmen.. Jag står för att jag tycker det var ett helt ointressant inlägg (det som var riktat till mig) Det andra har jag inte kommenterat varken nu eller tidigare.

Knoppen ang. ditt PM så tänker jag inte ens överväga att svara på det. Hade jag gått kvar på dagis så kanske det kunde vara tänkbart med ett svar, men inte i dagsläget. Tyvärr.

Och Ingo ja du har väl rätt som vanligt men ditt gnabb med lightguy är fortfarande top of the line!

Edit: stavfelen hittar man när man läser igenom det ja...
Tja.. David är ju överlägsen dig? :lol:
Men va fan... sluta barnsla er och väx upp ffs!!!

Ingen är överlägsen nån här... PUNKT!
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Gustaf, huruvida jag uppträder ohyfsat eller överlägset har jag skickat dig ett PM om. Vill du hellre att jag tar det här, eller ska vi släppa det helt?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Nämen nu är den öppen igen!

Jag har läst ditt PM och jag har min åsikt och du har din, det känns som att vi menar lite olika saker oxå. Jag tror bådas vardag kan fortsätta för det! Så vi släpper nog det här nu så vi kan sova gott om nätterna igen. Jag hade en taskig dag och irriterade mig på det mesta och du dawen hugger tillbaka lika mycket som jag skulle gjort så jaja:).

Knoppen's PM därimot har jag inte mycket till övers för och numera inga av hans andra inlägg heller, och det tycker jag är lite synd.

Menmen. Keep on rocking dudes!

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Gustaf(KMD) skrev:Knoppen's PM därimot har jag inte mycket till övers för och numera inga av hans andra inlägg heller, och det tycker jag är lite synd.

Menmen. Keep on rocking dudes!
Det tycker jag är alldeles lysande..

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 40 och 0 gäster