Alternativ till slings

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
MaZe
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 mar 2005, 01:00

Alternativ till slings

Inlägg av MaZe »

Vilka andra sätt finns för att fästa trossen i en steel än att slinga den. Har hört att det finns beslag som man fäster i trossen. Nån som vet om Doughts Clamps med lyftögla är godkänd för det. De pallar ju 300 kg och de trossarna jag vill fästa väger inte mer än 75 kg. Frågan är ju bara om det klassas som ett hakfäste för då måste man väl alltid ha en säkerhetsvajer också.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Är det en öppen krok, såsom ett hakfäste så måste man säkra!!! Kan inte utala mig om just den öglan som du menar eftersom jag inte vet vilken den är!!!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

En sådan kanske du menar?
Bild
//Jonas - ljudoljus.net crew

MaZe
Rookie
Rookie
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 02 mar 2005, 01:00

Inlägg av MaZe »

Stämmer, blir ju grymt mycket snyggare och renare om man vill flyga mindre trossar. Frågan är bara om man får använda dessa fästen till just detta utan att säkra med vajer.

Tomas Jern
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 88
Blev medlem: lör 26 jul 2003, 01:00
Ort: Eggby!!
Kontakt:

Inlägg av Tomas Jern »

Skulle det störa jättemycket med vajer? Av den Clampens konstruktion att döma skulle jag nog sätta dit en vajer iaf. Om folk kan komma åt att gå under och att det hänger på sådan höjd att det kan skada någon/något.
Måste man skriva nått här?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster