Skyddsskor

Här kan du diskutera tross, trosslyftare, stativ, groundsupports, rigging, handspel, telfers, scener, podier, säkerhet mm.
Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Tror att far min plockade upp dom på Dahl (en vvs grossist)

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Andreas Donner: Jag instämmer med Jocke, Petzl gör bra hjälmar. Har en Vertex Best själv.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag kollade på Mifbusters på Discovery och de testade stålhetteskor. De kom fram till om du ska tappa 7ton på foten så är skilnaden mellan stålhetta eller utan e att med så klipper den av halva toten medans utan så blir foten platt.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Vi har redan pratat om det där om jag minns rätt, 7 ton så är dina tår förstörda hur som helst. Mina stålhettor har räddat mina stackars tår ifrån många bakliftar och case:ar iaf.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Mina tår har oxå blivit räddade ett flertal gånger! En trapa skulle flyttas fram och tillbaka några gånger i en Opera, på trappan stod det ett 40-tal i kören och det hände flera gånger att jag fastnade med foten på et av hjulen! De statister som tvunget skulle hjälpa till hade sandaler på sig...inte så bra!!
Work sucks, send me on tour!

Anders Ingelsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: tis 03 jan 2006, 23:20
Ort: Kalmar
Kontakt:

Inlägg av Anders Ingelsson »

Radera.
Senast redigerad av 1 Anders Ingelsson, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Beror helt och hållet på vad man gör tycker jag.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Sandra Skoglund
Rookie
Rookie
Inlägg: 6
Blev medlem: mån 20 mar 2006, 13:50
Ort: Stockholm

Inlägg av Sandra Skoglund »

Det kan vara bra att veta att alla skyddskläder inkl. stålhätteskor får dras av i deklarationen om inte arbetsgivaren vill köpa dig ett par.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Vill och vill han är tvungen enligt lag att förse sina arbetare med skyddskläder...perfekt när man frilansar, då får man endel kläder och skor
Work sucks, send me on tour!

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Fredrik Nilsson skrev:Vill och vill han är tvungen enligt lag att förse sina arbetare med skyddskläder...perfekt när man frilansar, då får man endel kläder och skor
?????
Jocke Hammar

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Fredrik Nilsson skrev:Vill och vill han är tvungen enligt lag att förse sina arbetare med skyddskläder...perfekt när man frilansar, då får man endel kläder och skor
Om du frilansas så är du väl din egen arbetsgivare????

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Gustaf Tydén skrev:
Fredrik Nilsson skrev:Vill och vill han är tvungen enligt lag att förse sina arbetare med skyddskläder...perfekt när man frilansar, då får man endel kläder och skor
Om du frilansas så är du väl din egen arbetsgivare????
Jo om man är frilands så blir beställaren din arbetsgivare och den är med skyldig att se till så att du har rätt skydsutrustning. Det kvittar om du tar ut lön eller om man fakturerar. Skilnaden som anstäldt eller fakturerar e att är man anstäld så är han tvungen att införskaffa det till en. Fakturerar man så kan han tvinga dej att köpa eller så kan han köpa till dej.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Det jag undrar e det någon här inne som har sett miffbusters test av arbetsskor med stålhätta. Mycket sevärt och kul.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

Har sett det avsnittet av mythbusters, ganska intressant! o som sagt, vid 7 ton så är det skit av foten, varsig det är stålhätta eller ej...
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Frågan e bara om man ska ha tårna avklipta eller platta.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Enklast är väl att låta bli bägge?

Glöm inte att köpa nya sulor till era arbetsskor efter ett tag. Jag bytte nyss i mina Arbesko som jag har haft ungefär ett år, och det känns som en ny sko igen...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Nya sulor:) jag byter skor minst en gång per år. Sen är dom ju helt slut!

Har httat ett par favoriter, Cat har grymt sköna skor, nu lyckades jag dck köpa en storlek för stor:/

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Gustaf Tydén skrev:
Fredrik Nilsson skrev:Vill och vill han är tvungen enligt lag att förse sina arbetare med skyddskläder...perfekt när man frilansar, då får man endel kläder och skor
Om du frilansas så är du väl din egen arbetsgivare????
Jo om man tar det genom eget företag sa klart att man far betala själv men det finns frilans som jag själv tex som blir anställda pa olika ställen da är arbetsgivaren skylldig att tillhandaha skyddskläder, det kvittar hur kort tid man arbetar pa stället, arbetsgivaren är ansvarar för sina arbetare.
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Men alltså, är du frilans och fakturerar så har du väl ett eget företag, där du själv är arbetsgivare? Eller?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Ja det stämmer....men e du frilans och inte fakturerar utan far en lön da är arbetgivaren skylldig att tillhanda ha arbetskläder!
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster