Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Här kan du diskutera bubbelmaskiner, pyroteknik, eld, snömaskiner, skum, co2, konfetti, fläktar mm.
Användarvisningsbild
Ludvig Uppman
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 186
Blev medlem: mån 28 jan 2008, 18:31
Presentation: En som eklektiskt eklärerar med klärobskyr vision.
Ort: Malmö
Kontakt:

Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Inlägg av Ludvig Uppman »

Vem kan ordna med pyroteknik för inomhuscen (tlth) i Lund med omnejd? Vad som först och främst sökes är eldfontäner/gejsrar eller "kastare".

Tack för hjälpen!

Användarvisningsbild
Richard Jansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 63
Blev medlem: tor 14 maj 2009, 17:43
Presentation: Ljusdesigner och programmerare för konsert, teater, musikal och liknande. Har varit i branchen sen 2006 och driver ett eget konsultbolag som subhyr personal till flertalet ljud- och ljusbolag i södra Sverige.
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Inlägg av Richard Jansson »

Tja,

Kolla med L.E.C. i Malmö, de levererar en del pyroteknik.
Tänk dock på att kolla upp vad som gäller med tillstånd osv

Snacka med Fredric, 040 237733 och hälsa från AWT Teknik så kanske han kan pressa priset lite!

/Richard
Richard Jansson
AWT Teknik
+46 768 10 64 61
richard@awtteknik.se
http://www.awtteknik.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Re: Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Inlägg av Jakob Carlsson »

Jobbar en licensierad pyrotekniker på Highway. Kan inte Lundapyrot fixa när det är TLTH?

Som Richard säger, kolla tillstånd och sånt och gör det några gånger så allt är helt hundra.

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Inlägg av Leif Baltazars »

Du har även Bo Saveros

http://www.showbiz.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 536
Blev medlem: sön 23 sep 2007, 22:43
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden
Ort: Stockholm

Re: Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Inlägg av Gustaf Gagge »

Jakob Carlsson skrev:Jobbar en licensierad pyrotekniker på Highway. Kan inte Lundapyrot fixa när det är TLTH?

Som Richard säger, kolla tillstånd och sånt och gör det några gånger så allt är helt hundra.
OT jag vet men.....

har funderat på vad en licensierad pyrotekniker är. är det en som har ett köp och förvarande tillstånd från polisen eller är det någon som har gått någon sorts kurs?

för det finns ingen i Sverige vad jag vet som utbildar pyrotekniker efter någon slags standard? finns väl ett antal firmor som erbjuder några kortare utbildningar men inget standardiserat eller certifierat .

själv har jag 5 dagars utbildning betyder det att jag är licensierad?
_______________________________________________________________________________
Läs min blogg med gör det själv projekt för teaterteknik. http://technicaltheaterbackstage.blogspot.se/

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 612
Blev medlem: ons 14 feb 2007, 21:44
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ort: Lund

Re: Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Inlägg av Jakob Carlsson »

Gustaf Gagge skrev:
Jakob Carlsson skrev:Jobbar en licensierad pyrotekniker på Highway. Kan inte Lundapyrot fixa när det är TLTH?

Som Richard säger, kolla tillstånd och sånt och gör det några gånger så allt är helt hundra.
OT jag vet men.....

har funderat på vad en licensierad pyrotekniker är. är det en som har ett köp och förvarande tillstånd från polisen eller är det någon som har gått någon sorts kurs?

för det finns ingen i Sverige vad jag vet som utbildar pyrotekniker efter någon slags standard? finns väl ett antal firmor som erbjuder några kortare utbildningar men inget standardiserat eller certifierat .

själv har jag 5 dagars utbildning betyder det att jag är licensierad?
Jadu, skulle tro att det är något myndigheterna slänger sej med för att klumpa ihop alla som har utbildning, han på Highway är utbildad på Smålands Krutbruk. Det är från myndigheternas sida jag hört pratet om licensierade, skulle tippa på att det är tillstånd för köp och förvaring eftersom man där egentligen ska vara utbildad (men vissa polisdistrikt bryr sej inte jättemycket om det).

Andreas Birgerson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 49
Blev medlem: tis 11 apr 2006, 14:37
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Pyroteknik för scen i Lund omnejd

Inlägg av Andreas Birgerson »

Ludvig Uppman skrev:Vem kan ordna med pyroteknik för inomhuscen (tlth) i Lund med omnejd? Vad som först och främst sökes är eldfontäner/gejsrar eller "kastare".

Tack för hjälpen!


Har för mig att TLTH har en egen pyroteknik-förening hör med dem i första hand (kolla med folket på tlth-expen i kårhuset).

Annars kontakta i första hand ljusteknikern Radek Rembowski tel 0709-607447 (alternativt:0700-36 89 98) hälsa från mig (Andreas) mail: radekrembowski@gmail.com
eller som tredjehandsalternativ ring Bosse på Showbiz-compagniet tel 040-100870 info@showbiz.se (Malmö/Limhamn)

mvh

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster