tung rök

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: tung rök

Inlägg av Marcus Sandberg »

Gustaf Gagge skrev:
Marcus Sandberg skrev:Jag har använt kyld varmrök några gånger med dansare på scen och den efekten fungerade typ bara 5 minuter sen blev det för varmt på scen av dansarna och ljuset. Då va det första numret efter paus då kylde vi ner scenen med kall luft i pausen. Hur det hadde funkat om det hadde varit mitt i en akt kan jag inte svara på.

vart hittade du dansare som tyckte det var ok att kyla ner scenen de vill ju alltid ha typ 25 grader varmt för att inte skada sig.
Det finns dansare som inte är anstälda inom en instutition de går med på lite mer saker. De är inte lika kinkiga. Sen så stod de upp för att snabt lägga sig ner innan ridån gick upp. De klagade inte på att golvet va kalt utan det va att drog kalt om fötterna vid utblåset från rökmaskinen.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 823
Blev medlem: tis 15 jan 2008, 05:29
Ort: Sollefteå
Kontakt:

Re: tung rök

Inlägg av Mattias Carlsson »

Jag undrar lite samma sak. Antar torris är det ända rätta om man vill ha rikigt bra effekt som är långvarig

jag har själv 3 st antari maskiner som man ska fylla med is och det är bökigt, går mycke is, den lever om mycke då vatten pumpas ut och framför allt stiger röken på tok för fort

Någon med tips på en torris maskin eller som har en begagnad?

Tacksam för svar

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 255
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 17:16
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.
Ort: Stockholm

Re: tung rök

Inlägg av Robin Skarp »

om du vill ha undervattenkänsla så tycker jag du ska köra en Cracker å ett par vatten effekt lampor bakifrån :)
Det man inte kan ska man lära sig.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: tung rök

Inlägg av Niklas Elste »

jag har tyvärr inte tillgång till en cracker men jag tänkte köra en haze och vatten effekter

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster