Z-1500 wiee..

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: mån 24 nov 2003, 01:00
Ort: Östra Ryd

Z-1500 wiee..

Inlägg av Jonas Nordstedt »

Idag så testade jag min ny inköpta z-1500 inomhus. Innan har jag bara testat den utomhus. Idag så kom den till användning inomhus.

Byggnaden som jag testade rökmaskinen i har varit ett gammalt bårhus. Bårhuset är relativt stort och ser nästan ut som en kyrka utifrån eftersom det är väldigt högt i tak. Bårhuset är oanvänt sen flera år tillbaka och är något förfallet. Ett mycket häftigt ställe, men dock inte så hemtrevligt med tanke på att de står kvar en massa britsar och det värsta stället är nog kylrummet :? .

Anledningen till att jag testade rökmaskinen i en sådan sjuk miljö, var att jag tillsammans med fyra till håller på att göra en film.

Vi fyllde hela huset med rök, använde oss av strobbar, vilket blev jävligt effektfullt med tanke på omgivningen. Förstods så var vi bara tvugna att spela in på det mest skrämmande stället, kylrummet.

Men nu till min fråga: vad tycker ni om Z-1500??

Det enda som jag har att klaga på är att den låter som ett as när den pumpar ut 100%. Men annars är jag nöjd!!

(Ni får väl gapa om ni vill se den färdigställda filmen när den väl är klar om några veckor!)
::Din doktor här i cyberspace::

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Har ingen åsikt om maskinen, men det låter ju som ett kanonställe att köra klubb på! Jag som är van vid mörka ställen och mycket rök skull förmodligen älska stället.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jonas Nordstedt
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: mån 24 nov 2003, 01:00
Ort: Östra Ryd

Inlägg av Jonas Nordstedt »

haha jo det skulle vara jävligt grymt att göra om det där förfallna stället till ett riktigt schysst ställe. Bara synd att det är kyrkan som äger skiten, de vill väl inte sälja och så är det massor av folk som bor runt omkring som skulle störa sig på det.
::Din doktor här i cyberspace::

David Dobak
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 04 nov 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som Projektledare / Tekniker på Event Solutions AB i Eslöv
Ort: Eslöv
Kontakt:

Inlägg av David Dobak »

Vi har själv 2 st Z-1500 och jag är mycket nöjd med dessa maskiner.
Dom åker ut och in från firman nästan varje helg och har fungerat felfritt i snart 2 år.
Men som du säger, dom låter en hel del när dom pumpar ut på max. Men det är inget man tänker på när det är fullt ös på dansgolvet.
Andra positiva saker är att DMX funkar kanon på den, vet inte om du testat det än, om du inte har så kan jag säga att den är lätt använd och har aldrig klöddat för mig. Den är även relativt snål med vätskeförbrukningen.

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

///smiter in en "tummen upp" för Z-3000 också...



Yberbra maskin det också... Sprutar vaaansinnigt mycket rök.
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Vi hade 5st. av antaris största i z-serien + en jem maskin på Miss Saigon på Operan i Malmö som gick nonstop i ca 1 1/2 min. Kan säga att vi fyllde hela scenen och salongen ganska snabbt. Riktigt cool scen blev det, vi hade även två mega fläktar som blåste på skådisarna.
Work sucks, send me on tour!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Är det därför det konstant saknas pengar... Dom går upp i rök...

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Nu har jag lika roligt som du ser ut att ha på din avatar Ingo.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag ser det, internets vanligaste bild...

Gäst

Inlägg av Gäst »

Om jag inte är helt felinformerad så finns det en musikteater i Malmö som de senaste åren haft kraftigt ont om pengar. Så enkelt var det...

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Var har du fått det ifrån, 45 miljoner i skulder är väll inget. Skämt åtsido, de har fått pengar från Malmö stad så det börjar ordna upp sig, men tyvärr RÖK ca. 40 tekniker tjänster. Men den dåliga ekonomin har inget med Miss Saigon att göra, den höll världsklass. De Broadway och West End artister som livnär sig på att spela den runt om i världen och som var med i vår uppsättning sa att den var en av de bästa de hade varit med i. Publiken svek inte heller, har ni möjlighet att se den så kan jag rekomendera den, den går nämligen på Göteborgs Operan nu!!!
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Jan-Olof Carlsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 21
Blev medlem: mån 28 jul 2003, 01:00
Ort: Degerfors
Kontakt:

Inlägg av Jan-Olof Carlsson »

Vi kör med 2 st Z-1200 och det enda som finns att klaga på är att de låter en väldans massa (precis som DrRydén sa).

men det är ju inte så ofta vi behöver en tyst maskin. oftast är det ju högre volym på musiken som kommer ur högtalarna än det (o)väsen maskinen ger ifrån sig.
// Jan-Olof @ JKC Ljud & Ljus Teknik "Det enda vi ser är ljus!"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster