Rök i Hockey Aréna?

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Rök i Hockey Aréna?

Inlägg av Sebastian Silvén »

Hallå!

Hur fungerar det ute i landets arénor egentligen? Körs det rök eller körs det ingen rök?
Nu pratar jag framförallt i intron till hockey matcher, handbolls matcher, innebandy matcher och liknande sport evenemang.

Min erfarenhet säger att det går att rök fylla en aréna men inte utan kraftiga fläktar eller ordentlig rörelse.

Nu till frågan!
- Hur ska man göra för att få en haze i arénan innan introt börjar alltså, medans publiken sitter förväntasfull och väntar på en extrem ljusshow (för det är väl därför dom är där inte sant?)

M.v.h. Sibbe

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Själv hyr jag ut 2st JEM ZR22 till ett elitserie hockey lag, fungerar perfekt just innan match. Röken hinner förvinna bra till själva nedsläppet.

Till den lokala innebandy laget (sporthall) hyr jag ut en JEM TechnoHaze och det fungerar riktigt bra för att se "strålarna" från movinglightsen, vart lite swinglisch där :wink:

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Tack Nicke!

Förlåt min fråga var nog inte tillräckligt tydlig!

Ville kanske veta lite hur dom är placerade o.s.v!


Jag kör med 2st DTS FX5 maskiner...grejen är att jag vill kunna få en haze i lokalen innan introt börjar och det går inte i en ishall för att all rök lägger sig på isen eftersom den är så kall!

Tanken är att hänga upp något i taket?, eller antingen placera ut fler maskiner?

Men om man hänger dom för högt upp så hinner ventilationen dra ut röken innan den sjunker :/ fan svårt de här :P

Nu iaf så körs röken max när spelarna gör entré på planen med deras fart så dras röken ut extra bra och på någon minut är hallen rökfylld....men som sagt vill ha det innan introt börjar :D


M.v.h Sibbe

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag vet i tyringe så kör dom rök när spelarna kommer in. Det är den effekten att spelarna kommer från röken men där e ibland det problemet med att vissa domare inte gillar när röken e kvar på isen när spelet ska börja.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

När vi körde innebandy VM i skåne så körde vi rök endast på inspringet. Det var inga problem med att röken låg kvar eftersom arenorna var så stora. Innan dess gjorde vi bara bilder som låg på planen vilket inte krävde att strålarna skulle synas.
Work sucks, send me on tour!

Sebastian Silvén
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 267
Blev medlem: lör 11 sep 2004, 01:00
Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
Ort: Jönköping
Kontakt:

Inlägg av Sebastian Silvén »

Jo den varianten funkar kanon för mig också röken stannar exakt lagom till matchen börjar, mitt bekymmer är fortfarande inte löst :P

man får väl fundera lite till som sagt!

tacksam för svaren


mvh Sibbe
- Vi lever i en värld där Pizzan kommer snabbare till dörren än Polisen!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 45 och 0 gäster