Reparation Scanic ZF 1000

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Tobias Åkerblom
Rookie
Rookie
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 24 dec 2016, 08:32
Presentation: Har ljud och ljus som en hobby. Håller mest på med PA. Jobbar som lastbilschaufför

Reparation Scanic ZF 1000

Inlägg av Tobias Åkerblom »

Jag har blivit av med kontrollen och undrar om det är någon som vet hur man ska gå till väga för att bygga en egen.

Det är en 5 polig din kontakt som kontrollen kopplas in i men hur fungerar elektroniken. jag har hittat dem 2 kablarna som startar pumpen men den ska ju inte gå innan den har värmt upp.

Någon som har idéer?

Bilder kan ordnas nu i mellandagarna

//Tobias

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Reparation Scanic ZF 1000

Inlägg av Jonas Larsson »

Hej och välkommen.

Hur avancerad var kontrollen? Bara en on/off eller mer finesser? Någon display eller liknande?

Om du har hittat de som startar pumpen så borde det bara vara att lägga en knapp där. Att pumpen inte ska starta innan maskinen har värmt upp sig brukar ordnas inne i själva maskinen och inte ute i fjärren, så det borde inte gå att köpa maskinen innan den har kommit upp i temp.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Reparation Scanic ZF 1000

Inlägg av Jonas Areskough »

Vart håller du till i landet? Vi har en lika dan maskin (kass värmare) annat namn. Om du vill prova den kontrollen?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster