MDG

Här kan du diskutera rökmaskiner, kallrök, haze mm.
Linus Österberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 23:55
Presentation: Frilansande tekniker med utgångspunkt i Örebro
Ort: Örebro

MDG

Inlägg av Linus Österberg »

Hej! Jag håller på och kollar på MDG maskin. Någon som har erfarenhet av MDG maskinerna?

Har kollat på Atmosphere APS, ATMe, theONE, vad är bäst för en bra haze?
Linus Österberg

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: MDG

Inlägg av Johannes Nordgren »

Vi kör med MDG H.O.

Funkar hur bra som helst....APS blir du säkert nöjd med! :-)
We make good music sound great!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: MDG

Inlägg av Jonas Larsson »

APSen har väl funnits med med ett bra tag, brukar vara ganska standard om man vill ha något som är i den lite bättre klassen. Nackdelen med den är att du inte kan justera outputen på röken via dmx (kräver separat interface som David Klämberg här på forumet tagit fram). Den saknar också en kraftigare fläkt, så oftast kompletteras den med en AF-1 fläkt. Sedan ska tuberna på plats, så totalt blir det en ganska stor maskin.

ATMe verkar vara efterföljaren, och de verkar ha tagit till sig av kritiken så denna verkar gå att justera outputen via dmx. Saknar dock fortfarande större fläkt för att skicka iväg hazen längre.

theONE verkar ju ha fläkten inbyggd, det är ju rätt smidigt.

Jag har som sagt bara testat APSen, men det är en väldigt tyst, dryg på både vätska och co2 samt att den ger en väldigt fin och tunn rök som hänger i länge. Uppföljaren är säkert inte sämre.

Maskinerna ska stängas av på ett visst sätt så att de rengör sig själva, inte bara rycka strömmen. Kan vara nackdel om man hyr ut den externt.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Linus Österberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 27
Blev medlem: tis 23 dec 2014, 23:55
Presentation: Frilansande tekniker med utgångspunkt i Örebro
Ort: Örebro

Re: MDG

Inlägg av Linus Österberg »

Jag har kört en del med APSen och den gör sitt jobb bra! Men det börjar blir dags att köpa en istället för att hyra in en varje gång den behövs. Så vilken ska man köpa? Är mest inne på ATMe och theONE men får man samma haze av theONE som av APSen?

Nackdelar, fördelar?
Linus Österberg

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster