Bygge av baslåda

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
matthias
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 25 sep 2004, 01:00

Bygge av baslåda

Inlägg av matthias »

Hej hopp. Är inte så bra på detta med lådor och element. Tycker det bara är ruggigt kul att bygga och sånt.
fast nu till problemet, jag har köpt en 12" tinly bas på ljudia dagen. Har ingen aning om vad modellen heter, det står inget artikeln nummer eller något på elementet.. hur gör man då?
för man måste väl veta vad det är för modell så man får rätt storlek på lådan senare? Något förslag?


Har bilder på elementet men ingen ftp eller nått som jag kan lägga upp dom på..

Mhv matthias

Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!

Nu kanske inte jag ska generalisera för mycket, det finns helt grymma pro-audio subbar som innehåller 12" element. Men jag tror inte Ljudia ligger bakom någon av dom. Dessutom är det rätt ovanligt att det räcker med ett element. Detta leder mig till att tro att du frågar om en låda som ska användas till hemmabio, eller ännu troligare, billjud. Det tror jag inte du kommer få så många svar på i detta forum, vi sysslar inte med det här och vill inte göra det heller. Det är liksom en annan del av världen.

Lycka till med ditt bygge!

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Har du köpt elementet av Ljudia ska dom kunna bistå dej med data för just det elementet. Seriösa återförsäljare brukar kunna skicka med en ritning eller liknande till högtalaren.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Vet du inte vad modellen heter så blir det svårt att få fram rätt data för elementet, och sådeles blir det svårt att bygga rätt låda till elementet, men är man inte så nogräknad så kan man ju ta lite "standard" parametrar för ett 12" element och utgå ifrån, har man tur så blir det bra, har man inte tur blir det mindre bra :wink:

Om jag vore du skulle jag kolla i några äldre kataloger för att se om det finns med där, eller helt enkelt kontakta ljudia direkt.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Gäst

Inlägg av Gäst »

Oj, vad fel jag hade...

matthias
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 25 sep 2004, 01:00

Inlägg av matthias »

Milliway, jag tänkte det samma så jag skicka en e-mail och fick svaret

"Vi har tyvärr ingen som helst information om de basarna, det är
produktprover som kommer direkt ifrån Asien, de har inte ens ett namn."
Så jag lämna tillbaka den helt enkelt, 14dagars öppetköp :lol:

Så nu har jag andra planer 8) Så jag söker råd av er experter inom ljud :wink: Tänkte på 2 st MGR-F1812W eller är det bättre än lägga pengarna på ett bättre bas element. Eller ska jag kör med den jag har ny, Zachry 30K40 12".
Nu till det kruxiga, jag har ett Zachry DSW-150 slutsteg och jag har förstått att det inte är det bästa och inte orkar driva så mycket.
Så vad är det bästa man kan köra av det hela. Jag ska ha det till min hemmabio, glömde säga det :-)

Matthias

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Jahapp, då låser vi den tråden då.

Professionell ljudteknik innefattar inte hembio.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Låst

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 61 och 0 gäster