SLS, RLA/3, Compact Line Array

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

SLS, RLA/3, Compact Line Array

Inlägg av hallon 75 »

Nån som vet vad det är för något, om det är något att satsa på alltså, samt vet vart man kan åka och lyssna på dom?

Listpriset på dessa är 10.000:-/st


tacksam för svar!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Inte hört just den modellen men generellt kan sägas att SLS bandlösning är väl fungerande. Dom har en modell med ett gäng 8" eller om det till och med är 6.5" i som jag håller för en av de absolut mest välljudande PA högtalarna på marknaden. Dock spelar den inte brutalt starkt, vilket iofs för det mesta faktiskt inte behövs tack vare god faslinjäritet och verklig LA karaktäristik i övrigt. Antar att Luthman fortfarande säljer, kolla om dom har någon demorigg eller om dom har sålt några i närheten.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Jag har inte heller hört just RLA/3, men jag håller med Ingo om att 8695:an låter otroligt vackert.

Däremot är de nog inte några riktiga rock''n roll-lådor någon utav dem. Jag skulle även placera till exempel Goe-S i samma segment (även om det är en helt annan lösning rent tekniskt).

Det krävs en hel massa lådor för att de ska göra sig själva rättvisa dock. Om nu RLA/3 passar dina önskemål i övrigt så skulle jag inte nöja mig med mindre än 24 stycken (12 per sida) plus subbar till medelstora gig och ännu fler om du ska över 1500 pers i publiken eller försöka dig på att lira lite tuffare musik.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

Inlägg av hallon 75 »

hmm...ajdå...
Fast man kan väl inte räkna med att en 6" ska trycka på speciellt mycket vid lite högre rock´n´roll toner.??

Grejjern ska installeras i en aula, gjord för tal, konsert, talangjakt, teater mm..ja ni vet..
Det är Mariestads kommun som betalar, inte jag..jag har bara fått uppdraget. har ca: 300.000 att rör mig med.
För det ska det köpas komplett ljud/ljus, mickar, stativ , kablar med mera.

Så om inte RLA/3 skulle passa, vilket den för den delen inte verkar göra.
har ni några andra tips i liknande prisklass för detta ändamål.
Har kikat lite på ett Eaw System.


SUBBAR:
Eaw LA400

Bild

Subbashögtalare i en rektangulär låda med en hornladdad 12" bashögtalare. Hjul i bakkant gör den lätt att transportera.

Data:
Frekvensomfång, ± 3dB, 45 Hz till 250Hz; 40 Hz (-10dB)
Effekttålighet AES/Impedans: 500 W/8 ohm
Peak SPL, dB @ 1m: 140,0
Spridning, -6dB: H 180°/V 180°
Mått, H x B x D mm 914 x 533 x 914
Vikt: 56,9 kg
Pris inkl moms: 16495 kr/st



TOPPAR:
EAW LA215
Bild

Tvåvägs fullregisterhögtalare i en kombinations-topp/monitor låda. 15" bas och 2" driver med 75 mm talspole på en Wave Guide PlateTM. Passivt delningsfilter. 35 mm högtalarfäste för högtalarstativ.

Data:
Frekvensomfång, ± 3dB, Vikt 69 Hz till 18kHz; 44 Hz (-10dB)
Effekttålighet AES/Impedans600 W/8 ohm
Peak SPL, dB @ 1m 130,8
Spridning, -6dB Konisk 90°
Mått, H x B x D mm 776 x 470 x 495
Vikt: 36,4 kg

Pris inkl moms: 25845 kr



Jag säger inte att det blir dessa men det är ett förslag på vilka som kan komma att bli till aulan. Om någon har några invändningar så får ni gärna säga det.[/img]

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Alltså, ett kompakt line array från SLS och en PSlåda som är tänkt att köras som antingen topp/monitor, det är ju inte direkt samma division.

300tkr är inte speciellt stora pengar att röra sig med om man ska få en komplett rigg till en aula. Försök att lista alla småsaker som kommer behövas först, exempelvis mikar, stativ, mikkabel, monitorer (om det nu ska vara monitorer också?), multikabel, installation av PA + multikabel, framdragning av ström, en ordentlig mixplats med låsbar huv för mixerbord...det drar iväg ganska snabbt! Sedan, då du har fått ihop småbitarna vet du ungefär vilken budget du har till exempelvis PA.

Inte för att PA:t inte förtjänar en stor del av budgeten, men det är rätt tråkigt att ha ett okej PA utan varken mikar eller stativ, det vet jag av erfarenhet... När jag gick i nian så var jag med och installerade PAanläggning i min skola (ljusanläggning fanns redan), och det blir en del saker att tänka på. Kul iaf att du både fått förtroendet, och en hyfsad slant pengar! Vi hade inte ens hälften av din budget att röra oss med :roll:

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ska du ha line aray i en aula? Det låter i mina öron helt totalt jätte konstigt! Våran aula tar c:a 600pers sittandes och i den har vi 2st flugna turbosound 10"+1" vet ej modell men dom är blåa:) Och sedan 2st 15"basar av samma modell och det räcker och blir över. Kanon bra ljud skulle man kunna få om den nya tecknikern inte hade satt dit behringer steg när dom gamla crownstegen hade gjort sitt. suck...

Men ett LA system verkar att vara slänga pengar i sjön på helt fel sak.

Jag håller med dawen du får ta reda på vad alla små saker kostar först! sen kolla vad som finns kvar till pa:t.


btw. har inte mariestad några proffitionella ljudsnubbar?

Låter jätte konstigt att en komun överlåter ett inköp av ljudutrustning till en 18? årig grabb utan egen firma. Låter väldigt konstigt tycker jag, men dom gör väl som dom vill!

Gäst

Inlägg av Gäst »

Alltså, idén med några 8695 (hur många är som vanligt beroende på hur lokalen ser ut) är inte så dum. Man kan ha folk sittandes väldigt nära utan att det blir obehagligt starkt, man kan ha klantar med mygga som lutar sig mot högtalarna utan rundgångsproblem och den är väldigt smal och slick att installera. Den går inte att kurva så det går åt så många som höjdskillnaden mellan översta och nedersta lyssnare. Dock är det dyra lådor, brutto runt 60 000 styck. Om det går åt 4 så blir det 240 kkr för högtalarna vilket gör att det blir lite trångt i budget... Skulle gissa att du klarar dig med 8 av dom du pratar om men det blir inte billigt det heller....

Sen föreslår du en EAW låda som har totalt motsatt funktion, den är som en vattenslang som du ska vattna rosor med. Den skvätter ut lite ljud åt en massa olika håll. Ibland bra, för det mesta om publiken är på ett kort avstånd i från högtalaren och du har få reflektiva ytor i lokalen. Ibland är det dåligt, när publiken är långt bort och det finns gott om ytor som vill reflektera ljud. Den där topplådan är säkert kanon på pianobarsgigget med coverbandet (om man tycker att den spelar starkt nog).

Baslådan är, om jag inte minns fel inte byggd för att vara ensam. Det kommer att gå flera stycken per sida för att prestera någon ordentlig sub.

Att du föreslår så olika lådor gör att det för mig verkar som att du tagit dig vatten över huvudet. Du måste börja med att titta på lokalen och vad den ska användas till, dvs spridnings- och ljudtryckskrav. Innan detta är det absolut ingen idé att kika på högtalare. Se till att du får en konsult kika över vad det finns för behov och gör därefter ett offertunderlag som skickas ut till installationsfirmor i närheten.

Skulle säga rent allmänt att det nog går att få till en rigg för de pengarna du nämner men det blir ingen lyx, och att högtalarna är fina spelar ingen roll om du inte har några kul mickar, precis som andra påpekat.

edit: Såg nu att det skulle vara med ljus, det går inte. Då blir det bara skitprylar. Låt någon annan göra bort sig.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Kan bara instämma med Ingo och de andra. Det här projektet ligger helt klart i farozonen att bli en riktig katastrof. Både ljud och ljus för den summan blir mycket svårt att åstadkomma om man vill att det ska fungera någotsånär och hålla mer än en månad.

Bara ljud på den budgeten du har bör vara genomförbart, men återigen, det krävs mycket mer underlag än du har presenterat för att det inte ska bli soppa av alltihop. Har det över huvud taget gjorts några mätningar på lokalen? Har du ens tagit reda på hur stor yta du ska täcka (vad behöver du för spridning på högtalarna/klustrena)?

Du behöver veta/ta reda på ett par saker innan du ens börjar fundera på märken och modeller.

1. Hur ser ytan ut som du behöver täcka? Dvs. hur stor spridning vertikalt och horisontellt behöver ljudkällan ha för att täcka hela publiken, men inte mer än publiken (oönskade reflektioner från väggar och tak)? Täcker du inte hela publiken så har du gjort fel, och kastar du en massa energi på reflekterande ytor kommer du att få problem, särskilt med taltydligheten. Lokalens naturliga akustik; kommer det behövas akustikbehandling av vissa ytor innan du ens kan börja fundera på vilka produkter som ska användas?

2. Vilket ljudtryck är det nödvändigt att nå längst bak i lokalen och i vilket frekvensområde? Kan man placera ett eller två huvudkluster så att det ljudtrycket uppnås utan att publik som befinner sig längre fram i lokalen utsätts för skadliga nivåer, eller behöver man installera ett distribuerat system med en eller flera delaypunkter för att nå godkänt resultat?

3. Vilken typ av system krävs för att inte få för höga RT60-värden. Har lokalen så lång efterklang så att ett distribuerat system behövs av den anledningen allena? Slänger du bara upp ett par burkar på måfå är risken överhängande att RT60-värdena blir helt godtyckliga, vilket kan medföra att taltydligheten i princip helt går förlorad (läs; det hörs tydligare utan högtalare).

5. Riggsäkerhet. Går det att montera högtalare på det, ur akustisk synvinkel, bästa stället och bibehålla säkerheten, eller måste riggpunkter konstrueras? Detta är inget man gör själv på en kaffepaus, utan räkna isåfall med en ingeniör som ska göra det, vilket bör kosta en nätt summa.

6. Visuella krav. Kommer du kunna placera högtalarna där du vill utan att det ser för djävligt ut, och behöver du isåfall gömma dem på något sätt eller beställa dem i en färg som smälter in med övrig interör?

En installation i offentlig miljö medför i princip alltid att du ska kunna visa mätresultat på spridning, ljudtryck och efterklangstider som stämmer överens med en minimispecifikation från beställaren. Kan du inte uppvisa en sådan mätning, eller om den inte visar tillfredställande värden, så är risken att du (eller den som utfört installationen om det nu inte är du själv) inte kommer att få betalt.

Kan du inte svara på fler än en av dessa punkter så backa ur projektet, för då är du inte kvalificerad att utföra jobbet.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gäst

Inlägg av Gäst »

Precis det jag tänkte skriva men inte orkade...

ZeCute
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 53
Blev medlem: ons 28 jan 2004, 01:00
Ort: Falun
Kontakt:

Inlägg av ZeCute »

Annars har ju Behringer ett otroligt fint PA pakett (Klasse Mark 2) för endast 37995.=)
Ne nu ska jag inte prata illa om det.

Men om du själv inte har sån stor vana av sånna här typer av installationer så är det ingen hit att börja med. Eftersom att det finns en hel del saker man lär tänka på, precis som cyperpunk skriver.
Smartast är nog att överlåta det till någon annan isf. Om inte, kontakta någon lokal PA firma i närheten som säkert kan hjälpa dig.

Och som sagt budgeten känns lite för tajt i det änamålet med både ljud och ljus.

Skriv gärna och berätta hur det gick.
Lycka till!

hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

Inlägg av hallon 75 »

[img]Låter%20jätte%20konstigt%20att%20en%20komun%20överlåter%20ett%20inköp%20av%20ljudutrustning%20till%20en%2018?%20årig%20grabb%20utan%20egen%20firma.%20Låter%20väldigt%20konstigt%20tycker%20jag,%20men%20dom%20gör%20väl%20som%20dom%20vill![/img]

Eftersom att jag har kört alla jobb inne i den aulan dom senaste 2åren antar jag väl att dom litar på mig. Hade dom varit missnöjda hade dom väl inte haft kvar mig så länge?

Tyävrr, det enda vi har är våran lokala förmåga Jan-åke som äger musikaffären, han kör själv på 4st Db Opera Lådor samt ett behringen bord, vilket jag tycker säger det mesta om hans verksamhet.

Iaf..
Lokalen är 15meter på bredden, varav en scen står mitt i på 15meter.
På djupet är lokalen 40meter.
Detta ger oss en area på 600kvm.
Flypunkter för upp till 800kg finns i taker, 4per sida.
Kommer att köpa flygram till de lådor som kommer att sitta där.
Vilket jag för övrigt inte vet, nästa gig där är nästa helg.
Vore kul om dom slapp den gammla installationen.

Mickar mm:
16st Micstativ med Bom, á 220.00 = 3520:-
4st AKG C418B, Pukor, á 1595:- = 2380:-
1st Shure Beta56, Virvel, á 2095:-
1st Shure Beta 52, Baskagge, á 2895:-
4st Shure Sm94, O-H, Ack-gitarr, á 2895:- = 11580:-
6st Shure Sm57, Gitarr-stärkare, á 1000:-, = 6000:-
6st Shure Sm58, Sång, á 1100:-, = 6600:-
4st Senneheiser EW-135, Trådlösa sångmickar, á 7595:- = 30380:-
4st Samson S Direct, Di-box, á 470.00 = 1880.00
4st DBX 266Xl, Kompressor, á 2500:-, 10000:-
3st Alesis Effekterburkar finns på plats, dom funkar.
Likaså ett rack för 10he
Samt 32ch multikabel ligger i väggen. (fast dom har bara använt 12ch)

Då är vi uppe ca: 100.000:- (om vi räknar med att vi kan pruta med 1mikrofonkabel per mikrofon + några till)


Mixerbordet som redan är där är av märker, Lem! tvi.
Det ska skickas bort till musikskolan, likaså alla samson mickar dom har och dom gammla Hagström lådorna som står där... ja, ni läste rätt!

Det nya bordet blir ett begagnat.
Kelsey Soundprism.
jag personligen köpte det för nån månad sedan utav MHX..
eller va dom nu heter.
Nu är det nyrenoverat och funkar kalas.
32kanaler med massa roligt.
jag gav 6500:- för bordet, säljer det för 16.500:-. med case.

Vad som bör nämnas är att kommunen, eller rättare sagt, fritidskontoret har som plan är att Hela kittet ska kunna flyttas till en annan skola om dom tex. ska ha en turnérande talangjakt i stan, eller nåt annat kul...ja vet inte...fick reda på det när vi kollade lokalen igår.
Så ett line array blir det inte.
Nu låter det stort men det blir inte de SLS lådorna jag kikat på.
Vilket för övrigt är ett väldigt kompakt line array, kanske därav namnet. hmm..

hur som helst så är igentligen inte mitt problem heller, om man bortser från att jag antgligen kommer få plocka upp och ner allting.
men då behövs en 32ch multikabel..någon som har en till övers?
Ca 40-50meter behövs, helst med 8-10 returer.

Monitorerna som finns duger, det är DB Opera 12"+1", 6st
5st i fram, 1st i bak till trummor.

Ljuset kommer vara VÄLDIGT simpelt.
8kannor fram
8kannor bak
1 dimmer
1 ljusbord
Ett komplett paket med detta kostar 25.000:-

Då är vi uppe i ca. 140.000:-.

Pa för 150.00:- kan då köpas in, ej medräknat multikabel.
Ska ha 10.000själv för allt job jag har lagt ner på den där jävla salen.
Resterande kablar mellan effekter och bord finns det en uppsjö av.
Tror dom var och köpte två casar med kablat när LP Stageservice la ner.

Iallafall, nu ställs ju lite annorlunda krav på Pa´t.
Det ska gå att flyga, men samtidigt vara flexibelt om man vill flytta på det.
jag/Vi är inte så värst intresserade utav begagnade prylar som går på sina sista DB. Utan nytt är att föredra.


Nåt mer ni behöver vet för att hjälpa mig att hitta ett PA??

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Tycker du själv att det låter som en bra idé att köpa trådlösa mikar för mer än vad hela ljusanläggningen kostar? :roll:

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jadu typ det här då kanske:
cyberpunk skrev: 1. Hur ser ytan ut som du behöver täcka? Dvs. hur stor spridning vertikalt och horisontellt behöver ljudkällan ha för att täcka hela publiken, men inte mer än publiken (oönskade reflektioner från väggar och tak)? Täcker du inte hela publiken så har du gjort fel, och kastar du en massa energi på reflekterande ytor kommer du att få problem, särskilt med taltydligheten. Lokalens naturliga akustik; kommer det behövas akustikbehandling av vissa ytor innan du ens kan börja fundera på vilka produkter som ska användas?

2. Vilket ljudtryck är det nödvändigt att nå längst bak i lokalen och i vilket frekvensområde? Kan man placera ett eller två huvudkluster så att det ljudtrycket uppnås utan att publik som befinner sig längre fram i lokalen utsätts för skadliga nivåer, eller behöver man installera ett distribuerat system med en eller flera delaypunkter för att nå godkänt resultat?

3. Vilken typ av system krävs för att inte få för höga RT60-värden. Har lokalen så lång efterklang så att ett distribuerat system behövs av den anledningen allena? Slänger du bara upp ett par burkar på måfå är risken överhängande att RT60-värdena blir helt godtyckliga, vilket kan medföra att taltydligheten i princip helt går förlorad (läs; det hörs tydligare utan högtalare).

5. Riggsäkerhet. Går det att montera högtalare på det, ur akustisk synvinkel, bästa stället och bibehålla säkerheten, eller måste riggpunkter konstrueras? Detta är inget man gör själv på en kaffepaus, utan räkna isåfall med en ingeniör som ska göra det, vilket bör kosta en nätt summa.

6. Visuella krav. Kommer du kunna placera högtalarna där du vill utan att det ser för djävligt ut, och behöver du isåfall gömma dem på något sätt eller beställa dem i en färg som smälter in med övrig interör?

En installation i offentlig miljö medför i princip alltid att du ska kunna visa mätresultat på spridning, ljudtryck och efterklangstider som stämmer överens med en minimispecifikation från beställaren. Kan du inte uppvisa en sådan mätning, eller om den inte visar tillfredställande värden, så är risken att du (eller den som utfört installationen om det nu inte är du själv) inte kommer att få betalt.

Kan du inte svara på fler än en av dessa punkter så backa ur projektet, för då är du inte kvalificerad att utföra jobbet.

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Hallon begär en offert från nån firma i närheten och gör en deal med dom om att du får dina cash om dom får jobbet. Du får dina cash och dessutom den hjälp du behöver.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Först... skippa AKG-mikarna på pukor. De låter helt OK, men de KOMMER att gå sönder, och det väldigt snart (dessutom har du räknat galet på dem). De har en jättetunn fast kabel som den första hjälpredan som sätter händerna på dem GARANTERAT kommer att slita av. Sennheiser e604 är en prisvärd mik med integrerat trumfäste som inte försvinner i röran. Kommer du inte på något bättre så kör med 57:or där med annars.

Vad gäller Kelsey så har jag för mig att det är hedenhös, men jag kan ha fel. Tänk i alla fall på att kommuner oftsat kräver 2 års garanti, och börjar det bordet strula så kan det bli en dyr affär för dig.

Sedan, för att upprepa mig. Du måste bestämma vad du behöver för ljudtryck i lokalen och på vilka ställen, samt veta vad du behöver för spridning för att täcka de ytor som täckas skall.

Det enda sättet du kan komma fram till det på är att först sätta dig ner och rita upp lokalen, både i vertikalled och horisontalled, ta en gradskiva och räkna/rita dig fram till lämplig spridning.

När du gjort det bestämmer du (eller beställaren) vad det krävs för ljudtryck längst bak i lokalen. sedan är det bara att räkna baklänges för att veta vad högtalarna måste kunna prestera.

Det tredje du behöver göra är att kolla att de första bänkraderna inte avlider av ljudtrycket när du uppfyller kravet på ljudtryck längst bak i lokalen. Det är bara att räkna där med. Över 105 dBA skulle jag inte vilja skicka i fejset på dem, förhoppningsvis mycket mindre än så. Samtidigt måste du kunna prestera minst 100 dBA längst bak.

Börjar du förstå problemet? Där finns det två vägar att gå.

Antingen använder du dig av en högtalare med väldigt smal vertikal spridning och skjuter över huvudet på de första bänkraderna, och lägger till en downfill under mainhögtalaren (eller högtalarna beroende på horisontell spridning) med lägre gain som träffar de längst fram. Använd en bra DSP, då du kommer att behöva EQ''a dem olika i HF-delen pga olika kastlängd).

Eller så har du ett mainkluster med lägre gain som inte når ända bak, och lägger istället till ett delaysystem längre bak i lokalen (exakt var avgör du även där genom simpel matematik).

I vilket fall som helst skulle jag försöka att använda högtalare ur samma serie för att få samma tonalitet i hela lokalen. Själv har jag använt mig väldigt mycket av Turbosounds TCS-serie för installationer, men det finns många andra också.

Återigen, har du ingen aning om vad jag talar om, se till att någon kunnig person gör jobbet och lär dig av honom/henne istället. Du kan säkert få en kommissionsprocent av en firma du känner om du styr jobbet till dem, och på så sätt fortfarande tjäna en slant på det hela utan att göra bort dig.
Senast redigerad av 1 Hasse Queisser, redigerad totalt 0 gånger.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gäst

Inlägg av Gäst »

Mickstativ som funkar för 220 spänn stycket? Köp alla du kommer över... Ett K&M 210/4 kostar väl runt en femhundring brutto med moms.

Det enda jag är riktigt tveksam till att köpa begagnat är mixer, vi tycks inte tycka samma där.

I övrigt, amen Cyber...

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

EV-ND 308 funkar väldans bra som pukmic (och till blås, favvofavvo för trombon), men jag håller med om AKG c418. De går av hur lätt som helst, har fått ett gäng såna som renoveringsprojekt...
"This is the updated input list"

hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

Inlägg av hallon 75 »

har varit och köpt mickar, stativ, kablar, moitorer, steg samt eq.
Resten får någon annan fixa åt dom.
Dels för att dom i kommunen krånglar nåt fruktansvärt.
Dels även för att jag känner mig lite för osäker för att göra en såpass stor installation.
Tack för att ni avskräckte mig=)

Till pukorna blev det för övrigt Sm57or.
K&M´s trummsargsfästen till 57or + 56a.

Ska spela där på fredag.
Får väl köra med mina egna ASS212 lådor.
För nåt Pa lär det itne finnas där.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Köpte du steg till Pa:t oxå? ved blev det för steg?

Johan Molin
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 32
Blev medlem: mån 17 jan 2005, 01:00
Kontakt:

Inlägg av Johan Molin »

För högtaleriet skulle jag ta kontackt med Soundstar i skövde de kan hjälpa dig med ett bra högtaleri till ett bra pris.

dom har gjort de flesta större instalationer i skövde med omnejd dom gjorde ett kannon jobb med skövde arena samt det nya kårhuset i skövde.

slå en signal till Per Larsson http://www.soundstar.se/

Mvh och lycka till

Johan

www.twoears.se

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster