Cerwin Vega Vs. JBL

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Bangoo
Rookie
Rookie
Inlägg: 28
Blev medlem: tor 04 dec 2003, 01:00
Ort: Malmö

Cerwin Vega Vs. JBL

Inlägg av Bangoo »

Har kollat runt lite och är sugen på att köpa nya högtalare.

Har fastnat för valet mellan CErin Vega Prostax 253 och JBL SF 25.

Är det ngn som testat ngn av dessa och har positiv/negativ kritik så är detta altid intressant, det är inte lönt att rekommendera dyrare märken typ d&b och liknande då det inte är ngt för min börs :)

/Bangoo

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Cervin Vega känns helt klart förlegat. De hade sin glansperiod under 80-talet, och ärligt talat så lät det väl inte särskilt skoj ens då....

JBL''s billigaste serier har jag inte lyssnat på, men det kan säkert funka. M-pro 400-serien som är rätt billig låter iaf bra för pengarna.

Några till i ungefär samma prisklass som de två du tittat på som kan vara värda att jämföra med är:

Yorkville (t.ex TL3215, TL3252 eller E1004)
Wharfdale (LiX-215FR, som dessutom är en riktig 3-vägsburk)

För ungefär samma pengar har Luthman något som heter TSM, där du får en komplett aktiv rigg med basar, toppar och steg. Jag har inte hört dem, men det kanske kan vara värt att kolla upp iaf.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Eftersom den JBLlåda du tittat på är en 2x15"+1"-låda antar jag att det du är ute efter är discotoppar. Vad det är för Cerwin Vega-låda du tittat på tänker jag inte ens kolla upp :wink:

Har du övervägt att köpa begagnade grejor? Prophon 222 känns som en låda som borde kunna vara intressant. Ligger nog ganska så bra i pris också.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster