Behringer lådor?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Behringer lådor?

Inlägg av Mikael Heurlin »

Tjenna..
nån som har nån erfarenhet om behringer b1800x å b1520 lådor??.. funkar dom bra till disco???

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag säger som så att du får det du betalar för.

Funkar för miniknattemicro disco gör dom garanterat och dom låter säkerligen helt ok för det endamålet men inte mycket mer. Har inte hört deras burkar men en heldel annat av Behringer och ett bra samlingsnamn på deras produkter tycker jag är "Brusgenerator"

Våran snikna skola har satt in behringer steg och driver en lite turbo rigg i våran aula bassteget gick i 2månader innan det la av. det tycker jag säger lite om vad det är för saker. Jag har iof själv en behringer EQ en digital sak som funkar ok att köra som du säger disco med. men som live EQ är den helt hopplös!

EDIT: I behringers fall är det inte ens säkert att du får det du betalar för:P

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

aha okej.. men vet du nått bra alternativ för typ 10 000 som lämpar sig för disco?? spelar ingen roll om de bara är ett par fullrange eller både bas & topp

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ska du ha en högtalarrigg för 10 000? hmm jadu nej då har jag inget tips.. kolla efter begagnat. Spara ihop det dubbla så kan vi börja diskutera någerlunda burkar. :P

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

jomen nått finns de välla :? .. jag e inge proffs om du tror de.. e 15 år å dj spelar på discon för typ 150-200 pers..

ElectroAudioHB
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 277
Blev medlem: lör 07 feb 2004, 01:00
Ort: Egenföretagare

Inlägg av ElectroAudioHB »

Dj micke skrev:jomen nått finns de välla :? .. jag e inge proffs om du tror de.. e 15 år å dj spelar på discon för typ 150-200 pers..
Har du måttliga krav i storlek och ljudkvalitet så går det bra att komma under 10''000 ifall du bygger lådorna själv.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Går att komma ganska så långt om man väljer att köpa begagnat också, skulle jag tro.

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

aa iofs.. tänkte ett tag på ett par 4530 horn med eminence på 800w rms. och sen köpa några toppar. är det en bra rigg tro? och vad kan man köpa för toppar till de??

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Oftast lönar det sig att köpa begagnat, då får man bättre prylar i förhållande till de pengarna som man lägger ned, och man slipper få lika stor värdeminskning på grejjorna när man ska sälja dem.

Om du inte har råd med både basar och toppar så får du ju börja med topparna, bara ett par basar låter inte så snyggt :wink:
//Jonas - ljudoljus.net crew

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

ja de får bli å spara vidare.. men vad tror ni om de här??
http://www.vendolin.se/annons.php?87618

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Tja, 1300 steget, filtret samt basarna ser ju ut att vara ganska okej, dock ser topparna ut att vara hemmabyggen, och de resterande två stegen är äldre steg, som väger en hel del, men bryr man sig inte om vikten, och skaffar sig ett par andra toppar så kan det kanske funka.

Som jag ser det är det 1300 steget, filtret och basarna som är värt något i det paketet, sedan om det är värt 11 000:- är väl upp till var och en att bedöma.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jonas skrev:Tja, 1300 steget, filtret samt basarna ser ju ut att vara ganska okej, dock ser topparna ut att vara hemmabyggen, och de resterande två stegen är äldre steg, som väger en hel del, men bryr man sig inte om vikten, och skaffar sig ett par andra toppar så kan det kanske funka.

Som jag ser det är det 1300 steget, filtret och basarna som är värt något i det paketet, sedan om det är värt 11 000:- är väl upp till var och en att bedöma.
Håller med till 100%

Basarna är riktigt trevliga att köra till disco. Topparna skulle jag inte ge en krona för. Lab 1300 steget är ju alltid ett lab steg. SS300 steget är totalt värdelöst, steget väger som en bojsten men har effekt som en freestyle. Nej Lab SS serien ska du akta dig för tycker jag. Inkel steget har jag ingen egen erfarenhet av men det är väl som vilket budget steg som helst. Får du ner det där till typ 8000:- så kan det vara en bra affär, så behåller du basarna och lab 1300 steget och säljer resten, eller behöver du en bojsten kan du ju använda stegen iaf. Själv är jag nog lite tveksam till att lab1300 steget orkar driva basarna fullt ut men som toppsteg funkar det nog bra!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Annonsen är över två veckor gammal. Det första jag skulle göra vore att kolla ifall grejorna fanns kvar eller inte. Då märker man ofta rätt snart om ägaren kan tänka sig att gå ner lite i pris också, enligt min erfarenhet.

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 156
Blev medlem: tor 20 maj 2004, 01:00
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Ort: Öland/Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

a okej.. får ta ett litet snack me päronen :wink:

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster